افزایش ۲۸ درصدی آیفکس در سومین ماه سال جاری

ارزش کل بازار فرابورس و شاخص این بازار(آیفکس) در پایان معاملات سومین ماه بهار امسال به ترتیب رشد ۲۸ و ۲۴درصدی را به ثبت رساندند.
کد خبر : ۱۱۵۴۰۸
فرابورس

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در سومین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۷روز معاملاتی تعداد ۴۵میلیارد و ۵۸۲میلیون ورقه بهادار در ۱۴میلیون و ۲۴۶هزار نوبت به ارزش ۹۴۲هزار و ۶۱۲میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۴درصدی حجم، افزایش ۲۸۶درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۵۴۱درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۲۶۸۱میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۵هزار و ۵۴۵میلیارد ریال بوده است.


همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۴میلیارد و ۵۳۲میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۱هزار و ۲۰۳میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۲۱میلیارد و ۷۶۹میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴۱۱هزار و ۳۰۶میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۷۲درصدی حجم و خردادماه سال ۹۸ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۸۰میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۶۶هزار و ۱۴۵میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۴۴۷درصدی حجم و ۴۹۲درصدی ارزش معاملات این بازار در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۲۲۹۰میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳۹میلیارد و ۲۲میلیون ریال و ۳میلیون و ۱۰۰هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۲۲۲۵میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۷۶درصدی حجم و رشد ۲۷۰درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۱۱۳درصدی حجم و افزایش ۲۱۰درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با خردادماه پارسال دارد.


این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات خردادماه امسال را از ارتفاع ۱۱ هزار و ۱۱۳واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۲۸درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۴هزار و ۱۸۰واحد رسید.
ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۱۱۶۷۰هزار و ۳۷۳میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۲۴درصدی به عدد ۱۴۴۳۷هزار و ۵۱۵میلیارد ریال رسید.

برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر