اوج‌گیری موارد ابتلا به کرونا، نقطه حمایتی نفت را هدف گرفت

به دنبال افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا در آمریکا و سایر کشورها و تمدید قرنطینه در برخی مناطق که متعاقبا به تقاضای سوخت ضربه می‌زند، قیمت نفت برای دومین روز متوالی ریزش کرد.
کد خبر : ۱۱۵۶۱۸
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، نفت خام برنت با ۸۳ سنت یا دو درصد کاهش هر بشکه ۴۰.۱۹ دلار معامله شد و این در حالی است که نفت خام آمریکا نیز با کاهش ۸۰ سنتی یا ۲.۱ درصدی بشکه ای ۳۷.۶۹ دلار دست به دست شد.


پس از آنکه تولیدکنندگان بزرگ نفت تصمیم گرفتند تا کاهش تولیدات را تا پایان جولای تمدید کنند و همچنین با توجه به بهبود تقاضا پس از تسهیل مقررات قرنطینه در بسیاری از کشورها، انتظار می‌رفت برنت دریای ژوئن را همچون دو ماه گذشته با افزایش نرخ به پایان برساند.


با این حال، آمار کلی موارد ابتلا به کرونا در جهان روز گذشته (یکشنبه) از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفت و هند و برزیل حالا با آمار ابتلای روزانه ۱۰ هزار نفر دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این، موارد جدید ابتلا در کشورهایی همچون چین، نیوزیلند و استرالیا مشاهده شده که دولت‌ها را بر آن داشته است تا بار دیگر محدودیت‌هایی را اعمال کنند.


«هویی لی» اقتصاددان بانک اوسی‌بی‌سی سنگاپور می گوید: موج دوم همه گیری زنده است و رویکرد مثبت و بازار گاوی را که طی ۶ یا هشت هفته اخیر شاهد آن بودیم، تحت کنترل درآورده است. از سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر عدم افزایش قیمت نفت در شرایط کنونی می‌توان به حاشیه سود ضعیف محصولات پالایشی، افزایش موجودی انبارها و ادامه تولیدات نفت آمریکا اشاره کرد.


با وجود تلاش‌های اوپک پلاس برای کاهش تولیدات، موجودی انبارهای نفت آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف کننده جهان، به بالاترین سطح خود رسیده است. حتی با وجود اینکه تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال آمریکا در هفته گذشته به پایین ترین سطح رسید، افزایش قیمت‌های نفت برخی از تولیدکنندگان را به ادامه حفاری تهییج کرد.


لی در ادامه گفت: در یک یا دو هفته آتی، باید شاهد افزایش حلقه‌های چاه فعال و در نتیجه افزایش تولیدات باشیم. براساس اعلام «جفری هالی» تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اوآندا، سطح حمایت برای برنت ۳۹.۸۰ دلار و برای وست تگزاس اینترمیدیت ۳۷ دلار است. وی در اینباره گفت: کاهش قیمت روزانه به زیر این سطوح، نشانه‌ای از کاهش عمیق‌تر قیمت در بازار نفت خواهد بود.


برچسب ها: قیمت نفت کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر