در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

نقدینگی بالا اجازه اصلاح عمیق به شاخص بورس را نمی‌دهد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نقدینگی بالایی که در بازار سهام حضو دارد اجازه اصلاح عمیق به شاخص را نمی‌دهد؛ از اینرو به سهامداران توصیه می‌شود از فرصت‌ها برای اصلاح پرتفوی خود استفاده کنند.
کد خبر : ۱۱۵۶۴۴
شاخص بورس

ابراهیم خلیلی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه هر رشدی در همه بازارهای بویژه بازار سرمایه نیاز به اصلاح و استراحت دارد، گفت: این موضوع امری طبیعی است که شاخص بورس که از ارتفاع یک میلیون واحد تا مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بدون وقفه و استراحت پیش رفته، در نقطه‌ای اصلاح و استراحت کند.


این کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب که هر چقدر صعود شاخص بورس بیشتر باشد به همین میزان اصلاح آن نیز عمیق‌تر خواهد بود، اذعان داشت: البته به لطف نقدینگی خوبی که در بازار سرمایه به دلایل مختلف حضور دارد، این روند اصلاحی کوتاه‌مدت است و عمیق نیست، ضمین اینکه در فرایند اصلاح بازار سهام اصطلاحا دست به دست شدن سهام و تغییر و اصلاح پرتفو اتفاق می‌افتد که این موضوع خود به کف‌سازی جدید شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها کمک می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بازار سرمایه به ویژه به دلیل حمایت‌هایی که دولت و مجلس از این بازار می‌کنند و نقدینگی خوبی که در تالار شیشه‌ای حضور دارد، فرآیند اصلاح و استراحت بازار جای نگرانی ندارد، افزود: روند کلی بازار سرمایه در هفته‌ای آینده صعودی رو به رشد خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: همچنین این روزها شاهد حجم بالای معاملات هستیم که این موضوع نیز به نوعی تاییدکننده روند اصلاحی کوتاه بازار و در پی آن ادامه روند رو به رشد و صعودی شاخص و قیمت‌ها در روزهای پیش‌رو است.


وی با تاکید بر اینکه نقدینگی خوبی که در بازار حضور دارد اجازه اصلاح عمیق به شاخص نمی‌دهد، اذعان داشت: بنابراین به سهامداران پیشنهاد می‌شود از فرصت‌هایی که روزهای معمولی و اصلاحی می‌دهد، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود استفاده کنند.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار سهام و سرمایه‌گذاران حاضر در آن هوشمند هستند و به هر موضوعی در اقتصاد به ویژه تورم و افزایش نرخ ارز خیلی سریع واکنش نشان می‌دهد، بنابراین با توجه به تورمی که در اقتصاد حضور دارد، نباید چشم‌انداز رکود و ریزش شدیدی در بازار سرمایه را ترسیم کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر