ضرر ۵۵ میلیارد دلاری پاندمی به صنعت گردشگری قاره آفریقا

براساس اعلام کمیسر امور زیرساخت‌ها و انرژی اتحادیه آفریقا، کشورهای آفریقایی به دلیل پاندمی ویروس کرونا ظرف سه ماه حدود ۵۵ میلیارد دلار از درآمدهای خود را در بخش مسافرت و گردشگری از دست داده‌اند.
کد خبر : ۱۱۵۷۴۶
آفریقا

به گزارش ایبِنا از رویترز، «امانی ابوزید» در جریان یک نشست مطبوعاتی گفت که آثار اقتصادی ناشی از قرنطینه و بسته شدن مرزها در راستای تحدید شیوع ویروس کرونا، شدید خواهد بود و در همین راستا صنعت هواپیمایی این قاره به طور خاص ضربه خواهد خورد.


وی در ادامه افزود که بخش‌های گردشگری و مسافرت تقریبا ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقا را تشکیل می‌دهند. ابو زید با اشاره به اینکه رکود ناشی از ویروس درست در سالی رخ داده است که آفریقا انتظار افزایش بازده در بخش مسافرت و حمل و نقل هوایی را داشت، تاکید کرد: ۲۴ میلیون خانواده آفریقایی داریم که معاش آنان به مسافرت و گردشگری وابسته است.


وی ادامه داد: مابین ضرر اقتصادی و از دست رفتن مشاغل، ضربه بسیار سخت است. خطوط هواپیمایی آفریقایی شاهد ریزش ۹۵ درصدی یا ۸ میلیارد دلاری درآمدهای خود بوده و همچنین در سایر بخش‌ها نیز همچون تحلیل دارایی‌ها، متحمل ضرر شده‌اند. برخی از خطوط هواپیمایی خود را به پسا کووید-۱۹ نخواهند رساند.


مدیر منطقه ای سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی نیز در جریان یک نشست مطبوعاتی گفت که خطوط هواپیمایی آفریقایی برای ادامه فعالیت به طور تخمینی به ۲۰ میلیارد دلار نیاز دارند. شرکت هواپیمایی ملی ساحل عاج که از جمعه هفته گذشته پروازهای داخلی خود را از سر گرفت، اعلام کرد که برای سرپا ماندن ۲۴ میلیون دلار از دولت دریافت کرده است. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر