کارشناس بازار سرمایه :

نقدینگی بالا مانع از افت شاخص است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تداوم ورود و حضور نقدینگی در تالار شیشه‌ای گفت: تا مادامی که نقدینگی در این بازار حضور داشته باشد، نباید منتظر افت شدید شاخص بورس و ریزش قیمت‌ها بود.
کد خبر : ۱۱۵۸۴۹
طرح

رضا رحمتی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تداوم رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سهام گفت: این موضوع که رکود حاکم بر سایر بازارها موجب شده تا رونق بازار سرمایه تدام داشته باشد، امری طبیعی و محرز هست؛ ضمن این که باید به این نکته هم توجه داشت که در شرایط فعلی، سرمایه‌گذاری در سایر بازارها نیز گران‌تر از بورس و بازار سهام است.


این کارشناس بازار سرمایه در توضیح این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن بودجه بسیار زیادی نیاز است و خرید خودرو و سرمایه‌گذاری در این بازار هم نیاز به نقدینگی بالایی دارد. از سوی دیگر برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا نیز باید مبالغی را به این بازارها آورد که بالاتر از نقدینگی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است.


وی افزود: این در شرایطی است که با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان می‌توان در بازار سهام سرمایه‌گذاری کرد و به همین جهت با حداقل سرمایه نسبت به سایر بازارها این بازار در دسترس سرمایه‌گذاران است.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به تورم قابل توجهی که در سایر بازارها رقم خورده، این موضوع بسیار واضح است که بازار سرمایه نیز خود را همتراز تورم کند و این اتفاق به ادامه روند رو به رشد کلیت بازار سرمایه می‌انجامد.


رحمتی گفت: با توجه به موارد یاد شده ورود نقدینگی به تالار شیشه‌ای کماکان ادامه دارد و تا مادامی هم که نقدینگی در این بازار حضور داشته باشد، نباید منتظر افت شدید شاخص بورس و ریزش قیمت‌ها بود.


وی در توصیه با سهامداران بویژه تازه‌واردان به بازار سهام بیان کرد: علاوه بر ایجاد سبدی از سهام، به معامله‌گران پیشنهاد می‌شود بخشی از نقدینگی خود را در سهامی سرمایه‌گذاری کنند که از حجم معاملات روزانه بالا و به قولی نقدشوندگی خوب برخوردار باشند.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: البته با توجه به حضور شمار قابل توجهی از اقشار جامعه در بازار سهام و توجه به این موضوع که ریزش بازار همیشگی نیست، این روزها شاهد این مطلب هستیم که در روزهای اصلاحی بازار رسهام، این دسته از سهامداران اقدام به فروش سهام خود نمی‌کنند و همین موضوع نیز موجب شده تا اصلاح و استراحت کلیت بازار ادامه نداشته باشد.


رحمتی در پیش‌بینی تداوم روند رو به رشد شاخص بورس و کلیت بازار سهام اضافه کرد: با توجه به حجم بالای نقدینگی موجود در بازار سهام که خود را در قالب افزایش حجم و ارزش دادوستدها نشان می‌دهد، بدون شک روند و آتیه این بازار صعودی است؛ هر چند که به طور طبیعی در مقاطعی این بازار نیاز به اصلاح و استراحت نیز خواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر