دویچه‌بانک به دلیل معامله با یک مجرم ۱۵۰میلیون دلار جریمه شد

دویچه بانک ضمن اذعان به ارتکاب اشتباه در پذیرفتن یک مجرم به عنوان مشتری از سال ۲۰۱۳تا۲۰۱۸، با پرداخت جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری در خصوص اتهامات مبنی بر معاملات با این فرد و دو بانک دیگر، موافقت کرد.
کد خبر : ۱۱۵۹۲۳
دویچه بانک

به گزارش ایبِنا از رویترز، توافق روز گذشته دویچه بانک آلمان با اداره خدمات مالی ایالت نیویورک نخستین اقدام قانونی علیه یک بانک با سابقه ارتباط با «جفری اپستین» است؛ کسی که در آگوست سال گذشته یعنی یک ماه پس از بازداشت شدن به اتهام سوءاستفاده جنسی از یک دوجین زن و دختر، در زندانی در منهتن خودکشی کرد.


«اندرو کیومو» فرماندار نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای سال‌ها، مجرم بودن اپستین شهرت گسترده‌ای داشت و با این وجود بسیاری از موسسات مالی بزرگ همچنان با چشم پوشی از این سوءسابقه، برای عواید مالی، اعتبار و خدمات خود را قربانی می‌کردند.


ایالت نیویورک، دویچه بانک را به دلیل معاملات با اپستین و قصور چشمگیر از تعهدات خود در خصوص همکاری با شعبه مستقر در استونی دانسکه بانک و همچنین بانک فدرال خاورمیانه، متخلف اعلام کرد. شعبه استونی دانسکه بانک در جریان یک رسوایی پولشویی دخالت داشته است.


اداره خدمات مالی نیویورک در ادامه اعلام کرد که دویچه بانک اپستین را در فهرست «مشتریان با ریسک بالا» قرار داده و از سابقه وی در خصوص قاچاق و سوءاستفاده جنسی مطلع بوده و با این حال صدها تراکنش و معامله را که با گذشته وی به وضوح ارتباط داشته، برای وی پردازش کرده است. اپستین از آگوست ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۸ مشتری دویچه بانک بود.

برچسب ها: دویچه بانک جریمه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر