براساس سناریوی مبنا؛

تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال جاری ۹.۵ درصد کاهش خواهد یافت

بانک مرکزی ایتالیا در بولتن اقتصادی ۷۷ صفحه‌ای خود اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور احتمالا در سال جاری به دلیل رکود ناشی از پاندمی ویروس کرونا، ۹.۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۶۰۴۷
ایتالیا

به گزارش ایبِنا از بیگ نیوزنتورک، بانک مرکزی ایتالیا با اشاره به قرنطینه دهم مارس تا سوم مه در این کشور که اقتصاد رم را فلج کرد اما پاندمی را تحت کنترل درآورد، نوشت: تولید ناخالص داخلی ایتالیا در نیمه نخست سال ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت و در نیمه دوم نیز اندکی بهبود پیدا می‌کند.


براساس اعلام این نهاد، این افت رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰ با احیای تدریجی در دو سال بعد از آن همراه خواهد شد تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب با رشد ۴.۸ و ۲.۲ درصدی مواجه خواهد شد.


براساس این سناریوی مبنا، تقاضای خارجی برای کالاهای ایتالیایی در سال جاری ۱۳.۵ درصد کاهش می‌یابد و با رشد ۷.۹ و ۴.۶ به ترتیب در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ همراه می‌شود.


صادرات نیز احتمالا در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۱۶درصدی روبرو شده و در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حدود ۶درصد افزایش خواهد یافت.


تحلیلگران بانک مرکزی ایتالیا در این گزارش نوشته‌اند: این اعداد و ارقام براساس سناریویی مبنا که درآن «پاندمی هم در ایتالیا و هم در جهان تحت کنترل درآید و محدودیت‌های مرتبط با تحدید شیوع به تدریج برداشته شود، برآورد شده است.


 با این حال سناریوی بدبینانه تر و دومی نیز وجود دارد که براساس آن اگر پاندمی ادامه یافته و موارد ابتلا افزایش پیدا کرده و قرنطینه تمدید شود، رکود چشمگیرتری در تجارت جهانی به وجود آمده و باعث ایجاد تنگناهایی در زنجیره ارزش جهان شده و در نتیجه به «زوال شدید شرایط مالی جهان» منجر خواهد شد.


در ادامه این بولتن آمده است: در سناریوی دوم تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال جاری با کاهش ۱۳.۵ درصدی مواجه و سپس در سال ۲۰۲۱ اندکی (۳.۵ درصد بیشتر) بهبود پیدا می کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر