کرونا بدهی شرکت‌های جهان را یک تریلیون دلار افزایش داد

براساس مطالعات انجام شده روی ۹۰۰ شرکت مطرح، شرکت‌های جهان در تلاش برای تقویت بودجه و منابع خود برابر ویروس کرونا، در سال ۲۰۲۰ حدود یک تریلیون دلار بدهی جدید خواهند داشت.
کد خبر : ۱۱۶۱۰۸
کرونا

به گزارش ایبِنا از رویترز، این افزایش بی‌سابقه بدهی شرکتی جهان را به ۱۲ درصد افزایش داده و آن را به حدود ۹.۳ تریلیون دلار رسانده و بدین ترتیب این رقم نیز به سال‌ها انباشت بدهی که بدهکارترین شرکت های جهان را به اندازه کشورهای متوسط بدهکار کرده، اضافه شده است.


سال گذشته نیز تحت تاثیر ادغام و مالکیت و همچنین استقراض شرکت ها برای تامین بازخرید و سود سهام به سهامداران، این بدهی رشد ۸ درصدی را تجربه کرد. اما افزایش سال جاری به دلیلی کاملا متفاوت خواهد بود؛ پیشگیری


«سِت مِیِر» مدیر پورتفو در Janus Henderson، شرکتی که تحلیل‌ها را برای ارائه شاخص جدید بدهی شرکتی جمع آوری کرده است، گفت: کووید همه چیز را تغییر داده است. حالا مسئله حفظ سرمایه و ساختن یک تزارنامه محکم است.


شرکت‌های جهان در فاصله ژانویه تا مه، در مجموع از بازار اوراق قرضه ۳۸۴ میلیارد دلار بهره مند شدند و این شرکت تخمین زده است که هفته‌های اخیر رکورد جدیدی را از حیث صدور اوراق قرضه از سوی شرکت‌ها با ریتنیگ اعتباری پایین‌تر ثبت کرده است.


شرکت‌های گنجانده شده برای ارائه این شاخص جدید بدهی همین حالا حدود ۴۰ درصد بیشتر از بدهی سال ۲۰۱۴ خود بدهکار هستند و افزایش بدهی، سودآوری آنها را تحت الشعاع قرار داده است. سودآوری این ۹۰۰ شرکت بدون احتساب مالیات در مجموع با افزایش ۹.۱ درصدی به ۲.۳ تریلیون دلار رسیده است؛ «گیرینگ» که نسبتی از بدهی به سرمایه سهام است، در سال ۲۰۱۹ به رکود ۵۹درصد رسید.


حدود نیمی از بدهی شرکتی جهان به مبلغ ۳.۹ تریلیون دلار به شرکت‌های آمریکایی مربوط است و این شرکت‌ها در پنج سال گذشته با بیشترین سرعت نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ شاهد رشد بدهی بوده اند البته به غیر از سوییس.


آلمان با ۷۶۲ میلیارد دلار بدهی در رده دوم است. علاوه بر این، سه شرکت از بدهکارترین شرکت‌های جهان در این کشور قرار داند که از جمله آنها می‌توان به فولکس واگن با ۱۹۲ میلیارد بدهی اشاره کرد.


در سوی مقابل، یک سوم شرکت‌ها در شاخص جدید، به هیچ وجه بدهی نداشته و برخی ذخایر نقدی انبوهی در اختیار دارند. شرکت آلفابت متعلق به گوگل، با ۱۰۴ میلیارد دلار ذخایر نقدی از این حیث در رده نخست قرار دارد.

برچسب ها: بدهی شرکت ها کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر