به منظور یکپارچه‌سازی بازارهای پراکنده؛

چین بازار اوراق قرضه و بازار بین بانکی را ادغام می‌کند

بانک مرکزی چین اعلام کرد که این کشور با هدف مرکزیت بخشیدن به بازارهای پراکنده اوراق قرضه و تسهیل انتقال سیاست پولی و مدیریت اقتصاد کلان، بازار بین بانکی و اوراق بهادار را به یکدیگر متصل می‌کند.
کد خبر : ۱۱۶۲۹۸
بانک مرکزی چین

به گزارش ایبِنا از رویترز، بانک مرکزی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرمایه گذاران واجدشرایط اجازه خواهند داشت تا از طریق «زیرساخت اتصال»، اوراق بهادار قابل داد و ستد در بانک‌های یکدیگر را خرید و فروش کنند.


بازار بین بانکی اوراق بهادار چین که در سال ۱۹۹۷ چین شکل گرفت و تحت نظارت بانک مرکزی چین فعالیت می‌کند، از حیث انتشار و حجم دادو ستد به مراتب بزرگ‌تر از بازار اوراق بهادار است. بازار اوراق بهادار چین تحت نظارت کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار این کشور قرار داشته و سرمایه گذارانی از دلالان گرفته تا صندوق‌های سرمایه گذاری و اشخاص را در دل خود جای داده است.


تا پایان سال ۲۰۱۹، حجم کلی اوراق بهادار داد و ستد شده به ۹۹.۱ تریلیون یوآن (۱۴۳ میلیارد دلار) رسید و سهم اوراق بهادار بین بانکی ۸۶.۴ تریلیون یوآن یا ۸۷.۲ درصد از کل اوراق بود. بانک مرکزی چین در سال ۲۰۱۸ اقدام به یکپارچه ساختن رتبه اعتباری اوراق کرد و اولین قدم را در راستای برداشتن موانع مابین این دو بازار برداشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر