انجمن کسب‌وکار اروپا:

۸۵درصد شرکت‌های اروپایی تحت تاثیرمنفی محدودیت مسافرتی توکیو هستند

محدودیت مسافرتی وضع شده توسط ژاپن به منظور تهدید شیوع کرونا، به اکثر شرکت‌های اروپایی فعال در این کشور ضربه زده و آنها را برآن داشته تا در خصوص آینده خود در سومین اقتصاد بزرگ جهان، بازنگری کنند.
کد خبر : ۱۱۶۴۱۸
ژاپن

به گزارش ایبِنا از رویترز، در بحبوحه پاندمی کرونا بسیاری از کشورها محدودیت مسافرتی وضع کردند اما محدودیت‌های ژاپن یکی از سختگیرانه ترین‌ها بود و عملا از ورود گردشگران و دارندگان ویزا از ۱۲۹ کشور جهان به داخل خاک خود ممانعت به عمل آورد.


حتی شهروندان دائمی ژاپن نیز تنها در موارد استثنا و ارائه گواهی مبنی بر فوت بستگان یا مواردی از این دست، می‌توانند به این کشور وارد شوند و این در حالی است که در آمریکا و اروپا، ساکنانی که شهروندی دائمی این مناطق را نداشته باشند، می‌توانند به آمریکا و کشورهای اروپایی بازگردند.


براساس تحقیق انجام شده توسط انجمن کسب و کار اروپا از ۳۷۶ عضو این انجمن در ژاپن، محدودیت مسافرتی روی ۸۵ درصد از این کسب و کارها تاثیر منفی داشته است و ۴۴ درصد نیز اعلام خسارت مالی کرده‌اند.


این انجمن معتقد است که محدودیت‌های مسافرتی برخلاف معاهدات بین المللی است.


رییس این انجمن گفت: این شرایط همچنین می‌تواند به دعاوی سرمایه گذاری علیه ژاپن منجر شود. نوع مدیریت ممنوعیت فضایی از ابهام را ایجاد کرده است که متعاقبا مدیران عامل شرکت ها را به بازنگری سیاست‌های اتخاذی خود در قبال ژاپن وادار می‌کند.


محدودیت‌های اعمال شده در راستای تحدید شیوع کرونا همین حالا نیز اقتصاد ژاپن را به نخستین رکود خود در ۴ سال و نیم اخیر وارد کرده و این در حالی است که این کشور برای سرکوب موج دوم همه‌گیری که تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر را آلوده کرده، به شدت در تلاش است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر