02 مرداد 1399 - 13:55

اخذ مرحله پنجم بودجه طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از دریافت مجوز مرحله پنجم این بانک در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد.
کد خبر : ۱۱۶۴۴۲
از سوی حجت‌الله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون راهبردهای هفتگانه این بانک برای سال 1399 با رویکرد کمک به تحقق شعار جهش تولید ابلاغ شد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان؛ مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی عملکرد استان‌ها در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، رعایت کمیت و کیفیت در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از اصول اساسی بانک توسعه تعاون دانست.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این جلسه ضمن اشاره به ویژگی‌های ممتاز و منحصر به‌ فرد این طرح در نظام بانکی از عملکرد بانک توسعه تعاون در این زمینه ابراز رضایت نمود و گفت: آمارها و بررسی عملکرد واحدهای مختلف صف و ستاد بانک، به‌ خوبی بیانگر عملکرد قابل دفاع و قابل‌ قبول بانک توسعه تعاون در این بخش است.


در ادامه این جلسه که به‌ صورت ویدئو کنفرانس و با حضور تمامی مدیران شعب استانی در محل ساختمان مرکزی بانک توسعه تعاون برگزار شد، مهدیان با تاکید بر این نکته که بانک توسعه تعاون تنها بانک عامل در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده که موفق به اخذ مرحله پنجم از بودجه تخصیصی از سوی صندوق توسعه ملی شده است، گفت: با احتساب ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تکلیفی در مرحله پنجم، جمع پرداختی از سوی بانک توسعه تعاون تا پایان سال جاری در این طرح به مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به وظایف و اهداف این بانک در خصوص اعطای تسهیلات به بخش‌های مختلف، تصریح کرد: در خصوص اعطای تسهیلات عمومی در بانک توسعه تعاون کارگروهی موظف شده تا سازوکار ویژه‌ای برای بهبود و تسهیل شرایط دریافت این تسهیلات در نظر گرفته شود تا عموم مردم با سهولت بیشتر و با حذف بروکراسی زائد اداری بتوانند از این امکان بهره‌مند گردند.


عملکرد بانک توسعه تعاون در طرح اشتغال پایدار روستایی، ممتاز و قابل دفاع است


در ادامه این جلسه، فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، ضمن تشکر از زحمات بخش‌های مختلف این بانک در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، گفت: این طرح از افتخارات نظام بانکی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده و اختصاص چنین بودجه‌ای بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان با نرخ‌های ۴ و ۶ درصد و حتی در برخی مناطق سیل‌زده با نرخ صفر درصد، در نظام بانکی بی‌سابقه و فرصتی بدیع برای ایجاد پایداری مشاغل در شرایط بی‌ثباتی اشتغال در کشور است و حضور بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از ۴ بانک عامل در این طرح که تاکنون عملکرد قابل دفاعی نیز در اجرای آن داشته است مزید افتخار برای این بانک جوان توسعه‌ای است.


شفاف‌سازی اطلاعات، صحت عملکرد بانک توسعه تعاون را در طرح اشتغال روستایی تبیین می‌کند


در ادامه این جلسه، سعید معادی، معاون شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون ضمن اشاره به‌ضرورت توجه به اهمیت انعکاس درست و به‌موقع فعالیت‌ها در جریان طرح اشتغال روستایی برای افکار عمومی، بر لزوم شناسایی طرح‌های دارای ویژگی‌های خاص با تأثیر مؤثر بر اقلیم و اشتغال تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های ایجادشده از طریق تسهیلات این طرح باید به‌درستی و روشنی در هر منطقه تبیین و بازتاب یابد و از طریق برقراری ارتباط مؤثر با رسانه‌ها زمینه آشنایی با فرصت‌های ایجادشده و نیز اقدامات بانک توسعه تعاون در اختیار عموم قرار گیرد.


معادی بر اهمیت شفاف‌سازی اطلاعات و اقدامات انجام‌شده از سوی بانک توسعه تعاون در راستای این طرح تأکید کرد و خواستار تحرک بیشتر مدیران استانی در جهت معرفی دستاوردهای این طرح برای هر منطقه شد.


گفتنی است بر اساس آمار، درمجموع تا پایان تیرماه بر اساس سهمیه ابلاغی در ۴ مرحله پیشین طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، ۲۹۶۹۶ هزار طرح به بانک توسعه تعاون معرفی‌شده است که از این تعداد ۲۴.۵۸۰ طرح مجموعاً به مبلغ ۵۵۲/۲۲ میلیارد ریال از بانک تسهیلات دریافت نموده‌اند که این تسهیلات، تاکنون منجر به ایجاد بیش از ۴۷۷۰۰ شغل جدید گردیده است. در این میان بیشترین سهم از طرح‌های پرداختی با سهم حدودی ۴۵ درصد تحقق در طرح، به بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص‌یافته و پس‌ازآن طرح‌های رسته صنایع و معادن کوچک با ۲۴ درصد، بیشترین سهم از تسهیلات دریافتی را به خود اختصاص داده‌اند.


آمار تسهیلات پرداختی در طرح توسعه اشتغال روستایی تائید می‌کند که بانک توسعه تعاون تاکنون ۹۹ درصد از اعتبار دستگاه‌های اجرایی خود را پرداخت‌نموده است که بر این اساس درمجموع ۸۹ درصد از کل اعتبار ابلاغ‌شده بانک توسعه تعاون به مبلغ ۲۴.۷۶۰ میلیارد ریال جذب‌شده و از این میزان، مبلغ ۲۲.۰۵۷ میلیارد ریال تا پایان تیرماه به طرح‌های مصوب پرداخت‌شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر