04 مرداد 1399 - 12:57
معاون برنامه ریزی و فناوری بانک صنعت و معدن:

حرکت بر روی ریل توسعه از طریق تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال

معاون برنامه ریزی بانک صنعت و معدن با اشاره به رتبه دوم استقرار حاکمیت شرکتی و دیجیتال از سوی این بانک افزود:با اجرای بانکداری دیجیتال، این بانک به عنوان یک بانک توسعه ای حرکت بر ریل توسعه را آغاز کرد
کد خبر : ۱۱۶۴۶۳
یوسفی نیا

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت ومعدن، یوسفی نیا ضمن تأکید بر ضرورت توجه به تکنولوژیهای نوین در صنعت بانکداری گفت: مدل دیجیتال هم اکنون به یکی از مهمترین مدل های نظام نوین بانکی تبدیل شده و بانک صنعت و معدن به عنوان تنها نهاد مالی تخصصی در حوزه تولید کشور نسبت به تدوین نقشه راه در راستای اجرای سند"بانکداری آینده و تحول دیجیتال" اقدام کرده و توانسته در شاخص های تدوین شده در حوزه استقرار حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال در سال ۹۸ رتبه دوم را در بین دیگر بانک‌ها به خود اختصاص دهد.


وی افزود: امروزه ورود به حوزه دیجیتال، تحولی اجتناب ناپذیر بوده و مدیران بانکی نقشه راه خود را بر اساس اصول و چارچوب های این نظام تدوین می کنند که در این راستا علاوه بر استقرار اکوسیستم و پلتفرم آن مشارکت تمامی ذینفعان در فضایی تعاملی حائز اهمیت خواهد بود .


یوسفی نیا ادامه داد: بانک صنعت و معدن پس از ابلاغ سند "بانکداری آینده و تحول دیجیتال" از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۸ اولویت خود را بر اجرای این سند متمرکز کرد و اقدام به تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال نمود.


مدیر برنامه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن عنوان داشت: مدیران ارشد این بانک ضمن ایجاد دفتر برنامه بانکداری دیجیتال نسبت به شناسایی نیازهای مشتریان در اکوسیستم دیجیتال اقدام کرده و انجام پروژه های مختلفی همچون فرهنگسازی و آموزش، امضا و احراز هویت دیجیتال، بلاکچین، دسترسی یکپارچه کاربران، تحول فرایندهای کسب و کار، بانکداری باز و همچنین امنیت و زیرساخت سامانه ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند.


وی تصریح کرد: نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن با استفاده از مدل های علمی و با کمک کارگروه تشکیل شده تدوین شده است. لازم به ذکر است در استقرار بانکداری دیجیتال کلیه ذینفعان اکوسیستم دیجیتال باید با زیرساخت امن و یکپارچه با بانک ارتباط برقرار کرده و تغییر دستورالعمل ها و رویه ها در راستای تحول دیجیتال اجتناب ناپذیر خواهد بود؛ همچنین مشارکت کلیه ارکان سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مدیران سازمان باید نسبت به ایجاد تعامل بین کارکنان و مشتریان اقدام کنند.


گفتنی است، در مدل بانکداری دیجیتال موضوع پیش بینی نیاز و شناسایی ترجیحات مشتریان مطرح می شود بنابراین لازم است با استفاده از نوآوری، فرهنگ سازی و بهره مندی از تکنولوژیهای روز و با تکیه بر توانمندی تمامی کارکنان سازمان نخست به شناسایی توقعات و انتظارات مشتریان پرداخته شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر