بانک مرکزی روسیه نرخ بهره بین بانکی را به رکورد ۴.۲۵ درصد رساند

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره بین بانکی خود را کاهش و آن را به رکورد ۴.۲۵ درصد رساند و اعلام کرد که با توجه به تورم پایین و اقتصاد در معرض رکود، احتمال کاهش مجدد نرخ بهره وجود دارد.
کد خبر : ۱۱۶۴۶۴
بانک مرکزی روسیه

به گزارش ایبِنا از رویترز، روسیه در تلاش به منظور حمایت از اقتصاد خود که به دلیل پاندمی ویروس کرونا و قرنطینه مرتبط با آن و همچنین کاهش قیمت نفت، به شدت آسیب دیده آسیب دیده است، نرخ بهره را در سال ۲۰۲۰ چهار بار کاهش داده است.


«الویرا نابیولینا» رییس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که همچنان فضا برای نرخ بهره پایین تر وجود دارد و افزود که این بانک باید تاثیر کاهش نرخ بهره را در دفعات قبل بررسی کند. این نهاد پیش بینی خود را ار رشد اقتصادی روسیه اصلاح کرد و پس از کاهش ۹ تا ۱۰ درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال، حالا انتظار دارد که اقتصاد مسکو در سال جاری ۴.۵ تا ۵.۵ درصد کوچک شده و در سال ۲۰۲۱ به روند رشد بازگردد.


انتظار می‌رود که تورم به عنوان حوزه کلیدی مسئولیت‌های بانک مرکزی، در پایان سال جاری در محدوده ۳.۷ تا ۴.۲ درصد نوسان کند و سپس در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ روی نرخ هدف ۴درصد ثابت شود.


اسبِربانک روسیه که بزرگ‌ترین بانک این کشور محسوب می‌شود، اعلام کرد که انتظار دارد بانک مرکزی در نشست بعدی خود در ۱۸ سپتامبر نرخ بهره را ۲۵ نقطه پایه دیگر کاهش داده و آن را به ۴ درصد برساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر