برای رسیدن به سطوح پیش از کرونا؛

احیای بخش مسافرت هوایی از پاندمی تا سال ۲۰۲۴ طول می‌کشد

خطوط هوایی جهان پیش بینی خود را از مدت زمان احیای پساکرونا اصلاح و اعلام کردند که براساس برآورد جدید،رسیدن به سطوح پیش از پاندمی تا سال۲۰۲۴طول خواهد کشید؛این مدت نسبت به پیش بینی قبلی یک سال بیشتراست.
کد خبر : ۱۱۶۶۰۷
شرکت های هواپیمایی

به گزارش ایبِنا از رویترز، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) در بروزرسانی گزارش خود از آثار فلج‌کننده پاندمی بر مسافرت هوایی، به روند کُند تهدید کرونا در آمریکا و کشورهای در حال توسعه و همچنین دورنمای ضعیف‌تر در مورد مسافرت تجاری اشاره کرده است.


موانع مسافرتی پابرجا و محدودیت‌های جدید در برخی بازارها نیز بر دورنمای کوتاه‌مدت احیای این بخش تاثیر گذاشته و این نهاد را بر آن داشته تا پیش بینی خود را از شمار مسافران در سال ۲۰۲۰ به ۵۵درصد کاهش دهد که در مقایسه با افت ۴۶ درصد پیش بینی شده در ماه آوریل به مراتب شدیدتر است.


«برایان پیرس» اقتصاددان ارشد IATA در این باره اظهار داشت: در نیمه دوم سال جاری شاهد احیایی کُندتر از انتظارات خواهیم بود.  براساس اعلام این نهاد، شمار مسافران در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته ۸۶.۵ درصد کمتر بود و این در حالی است که در ماه مه افت ۹۱درصدی را تجربه کرد.


به گفته پیرس، اقدام غیرمنتظره بریتانیا برای قرنطینه مسافران ورودی از اسپانیا ابهام زیادی را موجب شده است که مشخصا در مسیر احیا مشکل آفرین خواهد شد. IATA در ادامه اضافه کرد که بدنبال شیوع کووید-۱۹ در آمریکا و کشورهای در حال توسعه که در مجموع ۴۰ درصد مسافرت هوایی جهان را تشکیل می‌دهند، دورنمای احیا به شدت تضعیف شده است.


براساس اظهارات «سوباس مِنون» دبیرکل انجمن خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه، بدون اعمال سازوکاری برای قیمت گذاری معقول و منصفانه نمونه‌گیری از مسافران که از سوی دولت‌ها پذیرفته شده باشد، مسافرت بین المللی احیای چشمگیری را تجربه نخواهد کرد؛ نمونه گیری‌هایی که بسته به هر کشور، می‌تواند صدها هزار دلار هزینه داشته باشد.


وی در اینباره گفت: در مورد این موضوع نیازمند مشاوره از سوی متخصصان بهداشت عمومی هستیم. اگر این نمونه گیری ارزان باشد شاید بتوان انتظار داشت که مسافران هزینه آن را تقبل کنند. در حال حاضر، قیمت آن کاملا هراس انگیز است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر