افزایش بهای نفت با کاهش تولید عراق

بدنبال اعلام عراق مبنی بر کاهش تولیدات نفت به منظور جبران تولیدات مازاد ماه‌های گذشته، بهای طلای سیاه اندکی بالا رفت.
کد خبر : ۱۱۶۸۶۹
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از آناتولی، نفت خام برنت در معاملات امروز (جمعه) با ۰.۰۴ درصد رشد هر بشکه ۴۵.۰۳ دلار معامله شد و این در حالی است که روز گذشته را با قیمت ۴۵.۰۱ دلار به پایان رسانده بود.


وست تگزاس اینترمیدیت نیز در همین برهه با رشد ۰.۲۱ درصدی بشکه ای ۴۱.۹۴ دلار دست به دست شد؛ نفت خام آمریکا روز گذشته کار خود را با بشکه‌ای ۴۱.۸۵ دلار تمام کرده بود.


عراق اعلام کرد که به منظور جبران تولیدات مازاد تحت توافق کاهش تولیدات اوپک پلاس در ماه‌های گذشته، در ماه آگوست تولیدات خود را به اندازه ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد؛ بغداد تحت توافق پذیرفته بود تا تولیدات خود را روزانه ۱.۰۶ میلیون بشکه کاهش می‌دهد.


عربستان سعودی به عنوان رهبر غیررسمی اوپک و عمده نیروی محرکه کاهش تولیدات اوپک پلاس نیز اعلام کرده است که به منظور حمایت از قیمت‌های جهانی نفت تولیدات خود را بیشتر کاهش می‌دهد.


با وجود توافق این دو کشور عرب برای کاهش تولیدات به منظور جبران تولیدات مازاد، نگرانی‌ها از موفقیت آمیز بودن این اقدامات در بحبوحه موج دوم کرونا و سرکوب تقاضای جهانی نفت همچنان ابهاماتی را در بازار به‌وجود آورده است.


افزایش موارد ابتلا به کرونا در جهان همچنین حاکی از آن است که مصرف نفت جهان احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۰ پایین خواهد ماند. شمار موارد ابتلا در جهان حالا از مرز ۱۹ میلیون نفر گذشته است.


آمریکا با حدود ۴.۸ میلیون، برزیل با بیش از ۲.۹ میلیون و هند با متجاوز از ۲ میلیون نفر صدرنشین بیشترین موارد ابتلا به کرونا محسوب می‌شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر