22 مرداد 1399 - 12:43

تصویب کلیات و اصلاحات لایحه افزایش سرمایه‌ شرکت‌های بورسی در مجلس

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه افزایش سرمایه‌ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم موافقت کردند.
کد خبر : ۱۱۷۰۲۴
مجلس

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ مردادماه) مجلس، با ۱۷۰ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه با کلیات لایحه افزایش سرمایه‌ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم موافقت کردند.


مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی در ارائه گزارش کمیسیون در خصوص لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه‌ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم که در جلسه علنی هفته گذشته روز چهارشنبه مصوب شده است، گفت: گزارش این لایحه که جهت بررسی به کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی مربوطه و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس  مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در جلسه ۲۱ مردادماه ۹۹ با اصلاحاتی در عنوان و متن به تصویب رسید.


نماینده مردم اصفهان در مجلس  ضمن تشکر از نمایندگان مجلس، ادامه داد: این گزارش براساس ماده ۱۶۱ آئین نامه داخلی مجلس  ارائه می شود هفته گذشته با توجه به شرایطی که امروز در بازار سرمایه وجود دارد با دو سوم آرای نمایندگان مجلس به تصویب رسید.  


وی تصریح کرد: شرایط بازار سرمایه امروز ویژه است که باید تلاش کنیم با طراحی ساز و کار درست آن را تقویت کنیم در همین راستا یکی از پیشنهادات که در بسته اقتصاد مردمی مورد تاکید ریاست مجلس  هم وجود داشت این لایحه بود که توسط دولت تقدیم شده و مورد استقبال مجلس هم قرار گرفت.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در این لایحه پیش بینی شده که شرکت هایی که به نحوی تحت کنترل یا مالکیت دولت هستند بتوانند بخشی از سهام خود را به صورت عرضه اولیه به افزایش سرمایه به بورس ارائه دهند تا هم به نوعی عطش تقاضا در بازار مدیریت شود و هم سرمایه ای عاید شرکت ها شود تا سرمایه گذاری جدید انجام دهند.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس  تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی با دید مثبت این لایحه را بررسی کرده و با اعمال اصلاحاتی مصوب کرد که به طور قطع تصویب نهایی آن گام مهمی در ارتقای بازار سرمایه خواهد بود.


مالک شریعتی نیاسر در اخطاری براساس اصول ۷۱ و ۸۵، گفت: مجلس در عموم مسائل می تواند قانون وضع کند کما اینکه این لایحه نیز در راستای رفع نیاز دولت و حل معضل کنونی بازار سرمایه ارائه شد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس  ادامه داد: دولت می تواند در خصوص پیش فروش نفت نیز که نه اضطرار ملی یا بحث محرمانه ای است به مجلس لایحه ای را ارائه دهد بنابراین از هیات رئیسه می خواهیم که بر این موضوع اصرار کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر