30 مرداد 1399 - 10:39

رشد شاخص‌ها در بورس‌های جهان

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که امروز بیشتر شاخص های مهم بورسی جهانی سبزپوش شدند.
کد خبر : ۱۱۷۲۶۹
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۷۹۰.۳۵ واحد بسته شد.


شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۲ درصد افزایش تا سطح ۳۳۸۵.۸۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۱ درصد صعود در سطح ۱۱ هزار و ۱۸۶.۷۹ واحدی بسته شد.


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۱۱۱.۹۸  واحد بسته شد.   شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۷۴ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۹۷۷.۳۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۰.۷۲ درصدی در سطح ۴۹۷۷.۲۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۷۹ درصد بالا رفت و به ۷۰۹۴.۳۰ واحد رسید.


بورس‌های آسیایی


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش۰.۲۶ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۱۱۰.۶۱ واحدی بالارفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۷۴ درصد پایین رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۱۷۸.۹۱  واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۱.۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۴۰.۶۸ واحد بسته شد.


در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷۲ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۱۶۷.۶۴واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی  بود.


نفت


در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها ریزشی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۴۲.۸۷ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افت ۰.۱۱ درصدی به ازای ۴۵.۱۳ دلار در هر بشکه مبادله شد.


طلا و نقره


همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با ریزش۳.۰۴ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۹۴۱.۰۴ دلار معامله شد. هر اونس نقره با کاهش ۲.۷۶ درصدی به ازای ۲۷.۰۳ دلار مبادله شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر