04 شهريور 1399 - 12:15

تقویت پزو فیلیپین برابر دلار با کناره‌گیری بانک مرکزی از مداخله

به دنبال کنار کشیدن بانک مرکزی فیلیپین از مداخله حمایتی در بازار، ارز داخلی این کشور تقویت شد و پزو به سمت سطح روانی مهم ۴۸ پزو به ازای هر دلار حرکت کرد.
کد خبر : ۱۱۷۴۲۰
فیلیپین

به گزارش ایبِنا از یاهونیوز، پس از آنکه «بنجامین دیوکنو» رییس بانک مرکزی فیلیپین روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که «اگر این مسیری است که بازار در پیش گرفته، ما در حال حاضر هیچ کاری نمی‌توانیم در مورد آن انجام دهیم»؛ ارز فیلیپین که در سال جاری بهترین عملکرد را در بین همتایان آسیایی داشته، به اندازه هر دلار برابر ۴۸.۶۲ پزو تقویت شد.


دیوکنو در ادامه گفته بود که داشتن ارز قدرتمند مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به فشار تورمی پایین، کاهش هزینه‌های بازپرداخت بدهی خارجی و ظرفیت افزایش ذخایر بین المللی اشاره کرد. در نتیجه ضعف دلار آمریکا و همچنین کاهش واردات متاثر از ضربه پاندمی به تقاضای اقتصاد فیلیپین، پزو در سال جاری بیش از ۴درصد تقویت شد و دیروز نیز رشد ۰.۱درصدی را تجربه کرد.


«کی گائو» تحلیلگر ارز در اسکاتیابانک سنگاپور در این خصوص گفت: انتظار می‌رود که ارز فیلیپین در میان مدت به سمت ۴۸ پزو به ازای هر دلار حرکت کند؛ در حالی که بانک مرکزی به منظور حضول اطمینان از شرایط منظم بازار، مداخله خواهد کرد اما خلاف مسیر بازار اقدام نمی کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها