04 شهريور 1399 - 13:25

بازگشت ابوظبی به بازار اوراق قرضه دلاری با ۳ سررسید

براساس گزارش‌ها، ابوظبی قصد دارد با خریداری اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا با سه سررسید مختلف، بار دیگر وارد بازار اوراق قرضه دلاری شده و سرمایه بافر خود را افزایش دهد.
کد خبر : ۱۱۷۴۲۱
اوراق قرضه

به گزارش ایبِنا از بلومبرگ، هر کدام از سررسیدهای این اوراق در حجم معیار ارائه شده و این یعنی هر کدام دست کم ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. براساس اعلام شخصی آشنا به امور که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو شده است، اوراقی که در سال ۲۰۲۳ سررسید می‌شوند، برای سرمایه گذاران سود اولیه ای حدود ۹۵ نقطه پایه در بر داشته و این رقم برای اوراق با سررسید سال ۲۰۳۱ حدود ۱۳۵ نقطه پایه است. سومین بخش اوراق با طولانی ترین زمان سررسید یعنی سال ۲۰۷۰ حدود ۳درصد سود دارد.


ابوظبی برای جوش دادن این معامله بانک‌های سیتی، دویچه بانک، بانک اول ابوظبی، مورگان استنلی و استاندارد چارترد را مامور کرده است. منابع نزدیک به خبرگزاری رویترز هفته گذشته اعلام کردند که ابوظبی به منظور صدور اوراق قرضه جدید مذاکرات خود را با بانک‌ها آغاز کرده و این در حالی است که این شیخ‌نشین حاشیه خلیج فارس در سال جاری و با هدف تقویت بودجه خود در بحبوحه پاندمی کرونا و ریزش قیمت نفت، از طریق فروش اوراق ۱۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر