10 شهريور 1399 - 11:15
در مسیر ثبت پنجمین ماه متوالی افزایش قیمت؛

افزایش قیمت نفت متاثر از عملکرد قدرتمند بخش خدمات چین

حمایت عملکرد قدرتمند بخش خدمات چین از قیمت نفت در بحبوحه تقلای تقاضای جهانی برای بازگشت به سطوح پیش از پاندمی، بهای نفت امروز افزایش یافت و در آستانه ثبت پنجمین ماه متوالی افزایش قیمت قرار گرفت.
کد خبر : ۱۱۷۵۲۰
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه نوامبر با ۲۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش هر بشکه ۴۶.۰۹ دلار انجام شد و وست تگزاس اینترمیدیت نیز با رشد ۱۸ سنتی یا ۰.۴ درصدی بشکه ای ۴۳.۱۵ دلار دست به دست شد.


شواهد حاکی از آن است که برنت دریای شمال آگوست را در حالی به پایان می‌رساند که پنجمین ماه متوالی افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد؛ برنت در پنجم آگوست با ۴۶.۲۳ دلار به بالاترین نرخ از مارس رسید.


نفت خام آمریکا نیز در مسیر ثبت چهارمین ماه متوالی افزایش قیمت قرار گرفته و این در حالی است که در ۲۶ آگوست همزمان با وقوع توفان لورا در آب‌های خلیج مکزیک به بشکه‌ای ۴۳.۷۸ دلار رسید.


نمودارهای فنی نشان می‌دهد که قیمت‌ها سیر صعودی دارد به طوری که برنت بشکه‌ای ۴۷ دلار را هدف گرفته و وست تگزاس اوج ماه آگوست را دوباره تجربه خواهد کرد. بازارهای جهانی نفت روز جمعه به شکلی قابل توجه نسبت به تاثیر توفان بی‌تفاوت عمل کرده و این در حالی است که شرکت‌های تولیدکننده نفت در خلیج مکزیک برای احیای فعالیت‌های خود تقلا می‌کنند.


تضعیف دلار آمریکا و عملکرد بخش خدمات چین که به شکلی غافلگیرکننده قدرتمند گزارش شده، از قیمت‌های جهانی نفت حمایت کرده است هرچند تقاضای سوخت در بحبوحه پاندمی برای بازگشت و احیا به سطوح پیش از همه گیری کرونا در تقلا است.


«جفری هالی» تحلیل گر آسیا اقیانوسیه در موسسه اوآندا، با اشاره به اینکه عرضه فرآوان میان مدت نفت و شکننده بودن احیای جهانی، افزایش قیمت طلای سیاه را محدود کرده است، گفت: احتمالا نفت به تدریج با گام هایی آهسته به سمت افزایش قیمت حرکت می کند.


«مایک ترن» تحلیل گر آربی‌سی کپیتال می‌گوید: رابطه تقاضا و کشش قیمت در محیط فعلی ضعیف است زیرا نفت در حال حاضر ارزان و در دسترس بوده و کمبود خریداران محسوس است. براساس داده های موسسه ریفینیتیو و وُرتکسا، واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر برای نخستین بار در پنج ماه اخیر کاهش خواهد یافت و دلیل آن ذخیره حجم رکوردشکن نفت خام در انبارهای بزرگ ترین واردکننده نفت جهان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر