15 شهريور 1399 - 12:22
بانک مرکزی آرژانتین:

کرونا تولید ناخالص داخلی بوینس آیرس را ۱۲ درصد کاهش می‌دهد

براساس پیش‌بینی اقتصاددانان بانک مرکزی آرژانتین، اقتصاد این کشور به احتمال فراوان در سال‌جاری به دلیل تاثیرات ناشی از پاندمی کرونا ۱۲ درصد کوچک خواهد شد.
کد خبر : ۱۱۷۶۳۲
آرژانتین

به گزارش ایبِنا از رویترز، این پیش بینی در مقایسه با کاهش ۱۲.۵ درصدی رشد اقتصادی در پیش‌بینی ماه گذشته از سوی بانک مرکزی آرژانتین، اندکی خوشبینانه‌تر است. اقتصاددانان در سه ماهه دوم شاهد کاهش ۱۶.۶ درصدی رشد اقتصادی آرژانتین بودند که در مقایسه با محاسابات ۱۷ درصدی پیشین، کمی بهتر بود و این در حالی است که براساس پیش‌بینی آنان اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم با رشد ۸.۷ درصدی مواجه خواهد شد.


در گزارش مطالعات بانک مرکزی آرژانتین آمده است: پیش‌بینی رشد اقتصادی برای ادامه سال ۲۰۲۰ حاکی از آن است که تاثیرات پاندمی کرونا گذرا خواهد بود. کشور آرژانتین تا روز جمعه، ۴۵۱ هزار و ۱۹۸ مورد ابتلا به کرونا گزارش کرد که از این تعداد ۹ هزار و ۴۶۸ تن جان خود را از دست دادند. دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی جمعیتی حدود ۴۵ میلیون نفر دارد.


اقتصاددانانی که در نظرسنجی بانک مرکزی آرژانتین شرکت کرده اند، پیش‌بینی کرده‌اند که نرخ تورم در سال ۲۰۲۰ روی ۳۷.۸ نوسان کرده و این رقم برای ماه آگوست ۲.۷ بوده است. براساس پیش بینی آنان متوسط نرخ ارز در این کشور در دسامبر ۲۰۲۰ به ازای هر دلار به ۸۴.۳ پزو رسیده و این رقم برای ماه مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۲۲ پزو باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر