19 شهريور 1399 - 12:06
وزیر دارایی روسیه:

کاهش رشد اقتصادی مسکو در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۴ درصد خواهد بود

وزیر دارایی روسیه می‌گوید که اقتصاد این کشور در سال۲۰۲۰کمتر از ۴درصد کوچک خواهد شد؛ پیش بینی بهبودیافته و نشانه‌ای مثبت برای اقتصادی که با ضربه دوگانه ناشی از کرونا و افت شدید قیمت نفت مواجه شده است.
کد خبر : ۱۱۷۷۴۹
روسیه

به گزارش ایبِنا از رویترز، «آنتوان سیلوآنوف» که در جریان یک گردهمایی مالی در مسکو به همراه «الویرا نابیوالینا» رییس بانک مرکزی مسکو سخرانی می‌کرد، نسبت به زیاده‌روی در استقراض برای تامین بودجه احیای اقتصادی این کشور هشدار داد.


وی در ادامه گفت که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۱ به نزدیکی ۲۰ درصد رسیده و از این رقم فراتر نخواهد رفت و در برهه‌ای که روسیه با تهدید جدی تحریم‌های مضاعف ناشی از مسمومیت احتمالی «آلکسی ناوالنی» منتقد کرملین مواجه شده، سیلوآنوف بدنبال جذب سرمایه گذاران خارجی به سوی اوراق وزارت خزانه داری روسیه است؛ اوراقی که به نسبت سود جذابی دارند.


سیلوآنوف گفت: میزان بدهی ما در سال جاری به چیزهای دیگری بستگی دارد از جمله اینکه آیا سرمایه گذاران خارجی به ما اعتماد می‌کنند یا نه. اگر سرمایه‌گذار خارجی زیادی نداشته باشیم، نمی‌توانیم مبلغ زیادی استقراض کنیم؛ بنابراین باید برای این اعتماد ارزش قائل باشیم.


وی که در آستانه نشست بانک مرکزی روسیه در مورد نرخ بهره حرف می‌زد، گفت که نرخ بهره پایین‌تر به احیای رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد. اقتصاددانانی که ماه گذشته در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، یعنی پیش از افت ارزش سریع روبل، پیش‌بینی کرده بودند که رشد اقتصادی روسیه در سال ۲۰۲۰ با افت ۴.۷ درصدی روبرو خواهد شد و اضافه کرد که تهدیدهای تورم کنترل شده می تواند به روسیه این فضا را بدهد تا برای پنجمین بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد.


رییس بانک مرکزی روسیه اما هیچ نشانه‌ای از تصمیم بانک مرکزی این کشور برای کاهش نرخ به زیر ۴.۲۵ درصد بروز نداد. بانک مرکزی روسیه پیش‌بینی می‌کند که نرخ تورم تا پایان سال مابین ۳.۷ تا ۴.۲ درصد نوسان کند و نابیولینا مصرانه بر این باور است که نیازی به اصلاح نرخ تورم هدف (۴ درصد) وجود ندارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر