22 شهريور 1399 - 13:48

کسری بودجه آمریکا به رقم بی‌سابقه ۳ تریلیون دلار رسید

کسری بودجه فدرال آمریکا در ماه آگوست به رقم بی‌سابقه ۳ تریلیون دلار رسید و این در حالی است که یک ماه دیگر تا پایان سال مالی باقی مانده است.
کد خبر : ۱۱۷۸۳۰
آمریکا

به گزارش ایبنا از دِهیل، براساس برآود دفتر بودجه کنگره آمریکا این رقم معادل ۱.۹ تریلیون بیشتر از مدت مشابه شال گذشته بوده و بیش از دو برابر بیشترین کسری بودجه سالانه به ثبت رسیده برای دولت واشنگتن است.


این کسری بودجه سنگین تقریبا به طور کامل نتیجه افزایش هزینه های دولت فدرال به دلیل پاندمی ویروس کرونا بوده به طوری که درآمدها تنها یک درصد کاهش یافته اما هزینه ها افزایش ۴۶ درصدی را نسبت به مدتی مشابه در سال گذشته تجربه کرده است.


دولت آمریکا تاکنون در بحران کرونا ۶ تریلیون دلار هزینه کرده که تنها نیمی از آن از طریق درآمدهای مالیاتی و سایر عواید جبران شده است. دفتر بودجه کنگره آمریکا تخمین زده است که کسری بودجه در یک سال مالی کانل که در ماه جاری به اتمام می‌رسد به ۳.۳ تریلیون دلار رسیده و همچنان بر بدهی‌های دو به افزایش است کشور بیافزاید.


انتظار می‌رود تا سال آینده بدهی دولت آمریکا برای نخستین بار از جنگ جهانی دوم به بعد، از ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی تجاوز کرده و در سال های بعد نیز رکورد تاریخی خود را بشکند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر