22 شهريور 1399 - 18:57

موسسه اعتبارسنجی مودی رتبه اعتباری ترکیه را تنزل داد

موسسه اعتبارسنجی مودی، با اشاره به افزایش آسیب پذیری‌های خارجی ترکیه به همراه تحلیل رفتن سپرهای (بافر) مالی و چالش‌های درون سازمانی، رتبه اعتباری این کشور را تنزل داد.
کد خبر : ۱۱۷۸۳۹
ترکیه

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، براین اساس مودی رتبه اعتباری آنکارا را از B۱  به B۲ تنزل و این کشور را از این حیث با کشورهایی همچون مصر، جامائیکا و روآندا در یک سطح قرار داد.


موسسه مودی همچنین برای ترکیه دورنمای منفی را حفظ و اعلام کرد که احتمال دارد معیارهای مالی این کشور با سرعتی بیشتر نسبت به پیش بینی‌ها تحلیل رود.


«سارا کارلسون» و «یِوز لِمای» تحلیلگران مودی در یادداشتی نوشتند: این احتمال وجود دارد که آسیب پذیری خارجی ترکیه به شکلی فزآینده در بحران ترازهای پرداختی این کشور متبلور شود. در حالی که ریسک‌هایی که وجهه اعتباری ترکیه را تحت فشار قرار داده، رو به افزایش اما موسسات این کشور به نظر تمایل نداشته و یا توانایی این را ندارند که به شکلی موثر با این چالش ها روبرو شده و آن را مدیریت کنند.


ذخایر ارزی ناخالص ترکیه بدون احتساب طلا در سال جاری و تا چهار سپتامبر با کاهش بیش از ۴۰ درصدی به ۴۴.۹ میلیارد دلار رسیده و در نتیجه فشار وارد بر این کشور به منظور حفظ تراز پرداخت‌ها بیشتر و بیشتر شده است؛ موسسه مودی همچنین نسبت به ریسک‌های ژوپولتیکی در این منطقه هشدار داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر