24 شهريور 1399 - 12:15

تغییرات قیمت نفت در بازار جهانی

نفت خام آمریکا امروز (دوشنبه) با ۱۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش هر بشکه ۳۷.۴۷ دلار معامله شد و برنت دریای شمال نیز با ۶ سنت یا ۰.۲ درصد رشد بشکه‌ای ۳۹.۸۹ دلار دست به دست شد.
کد خبر : ۱۱۷۸۸۲
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، با تخلیه چاه‌های نفت و توقف تولیدات در خلیج مکزیک به دلیل توفان گرمسیری، قیمت جهانی نفت افزایش پیدا کرد هرچند افزایش بهای آن با نگرانی‌های ناشی از عرضه جهانی مازاد و سقوط تقاضای سوخت محدود ماند.


هر دو شاخص هفته گذشته را با قیمتی پایین پشت سر گذاشته و برای دومین هفته متوالی شاهد کاهش قیمت بودند. توفان گرمسیری سالی روز گذشته در خلیج مکزیک در غرب ایالت فلوریدا شدت گرفت و به نظر به توفان درجه دو تبدیل خواهد شد. این توفان تولیدات نفت را برای دومین بار در کمتر از یک ماه اخیر در این منطقه با اختلال روبرو کرده است.


به طور معمول زمانی که تولیدات متوقف می شود، بهای نفت افزایش می یابد اما با توجه به تشدید نگرانی های مرتبط با تقاضا به جهت پاندمی ویروس کرونا و همچنین افزایش روزافزون عرضه جهانی، قیمت نفت روند نزولی به خود گرفته است. آمریکا بزرگ ترین مصرف کننده و تولید کننده نفت جهان است.


لیبی متعهد شده است تا بعد از ماه ها به توقف تاسیسات تولید نفت پایان دهد؛ موضوعی که به طور بالقوه می تواند باعث عرضه بیشتر نفت در بازار شود. «جفری هالی» تحلیل گر ارشد بازار در اوآندا، گفت: اطلاعیه مبنی بر پایان احتمالی مسدود بودن پایانه های نفت صاداتی لیبی احتمالا نگرانی‌های نشست هفته جاری اوپک پلاس را تشدید کند.


اوپک و اوپک پلاس قرار است ۱۷ سپتامبر به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص تطبیق با توافق کاهش تولیدات نشستی برگزار کند هر چند انتظار نمی‌رود که در این نشست بحث کاهش بیشتر تولیدات مطرح شود.

برچسب ها: نفت خلیج مکزیک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر