24 شهريور 1399 - 13:43
در جلسه وزیر اقتصاد و رییس مجلس مطرح شد:

تقویت و تثبیت بازار سرمایه با هدف منبع پایدار تامین مالی

رییس مجلس با تاکید بر مدیریت و تنظیم حرفه‌ای بازار سرمایه گفت: مجلس با جدیت پیگیر تقویت و تثبیت بازار سرمایه به عنوان منبع تامین مالی است.
کد خبر : ۱۱۷۸۸۶
99

به گزارش ایبِنا، نشست مشترک وزیر امور اقتصادی ودارایی، رئیس سازمان بورس، معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد با روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با هدف بررسی وضعیت بازار سرمایه صبح امروز (۲۴ شهریور) در تالار آیینه برگزار شد.


در ابتدای این نشست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برنامه دولت را برای تنظیم‌ بازار سرمایه، پیرو جلسه غیرعلنی دیروز (۲۳ شهریور) مجلس ارائه و از تغییر ساختار و تلاش ویژه به منظور تثبیت بازار سرمایه خبر داد.


در ادامه این نشست، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جزئیاتی را از ساز وکار پیشنهادی بورس برای اجرای مصوبه روز پنج شنبه شورای عالی بورس تشریح کرد. پس از آن محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با تاکید بر مدیریت و تنظیم حرفه‌ای بازار سرمایه تاکید کرد که مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود به منظور اجرای قوانین، با دقت پیگیر تولید، تقویت و تثبیت بازار سرمایه به عنوان منبع تامین مالی است.


وی یادآور شد: راهکارهای کارشناسی شده مانند افزایش حجم تعهدات بازارگردانی، خرید سهام خزانه، انتشار اوراق تبعی، تنظیم منطقی دامنه نوسان و حجم مبنا و از همه مهم تر آموزش و ترویج فرهنگ سازی به منظور افزایش دانش و تخصص سهامداران حقیقی باید در دستور کار قرار گیرد.


گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد با هماهنگی انجام شده اجرای تصمیمات و اقدامات مطروحه به صورت مستمر از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر