30 شهريور 1399 - 11:54

اصلاح مصوبه افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌ها در بازار سرمایه

هیات وزیران با هدف تامین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب‌نامه مربوط به افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های تابع دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه را اصلاح کرد.
کد خبر : ۱۱۸۰۲۶
بورس

به گزارش ایبِنا، هیات وزیران در جلسه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور و به منظور تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب نامه موضوع افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های تابع دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه را اصلاح کرد.


به موجب این اصلاحیه، کاهش ماهانه ۵ درصد از تخصیص مصوب دستگاه هایی که متناسب که متناسب با گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به افزایش سهام شناور آزاد شرکت های مندرج در تصویب نامه دولت نمی کنند، با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور خواهد بود.


هم چنین، براساس اصلاحیه مذکور، در صورتی که تا پایان مهر ماه سال جاری دستگاه ­های مشمول این تصویب ­نامه نسبت به اجرای بند یاد شده اقدام نکنند، سازمان خصوصی­ سازی مکلف است طبق شرایط بازار نسبت به فروش سهام با رعایت احکام مربوط از قانون اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و تا نصاب های تعیین ­شده در بند مذکور اقدام کند و گزارش آن را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه نماید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر