31 شهريور 1399 - 11:00

تدوین پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌ها

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌ها خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۰۶۴
عطایی

به گزارش ایبِنا، محمد عطایی گفت: بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سازمان بورس و اوراق بهادار پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌های جدید تدوین شد.


مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مقرر شد تا سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری‌های جدید را تدوین و تنظیم کند افزود: این پیش نویس اکنون در بخش قوانین و مقررات تارنمای سازمان بورس به آدرس www.seo.ir قابل مشاهده است.


وی اضافه کرد: هرچند در این پیش نویس تمامی شرایط تخصصی و حرفه‌ای مربوط به کسب و کار تاسیس کارگزاری و مسایل زیرساختی، فنی و نظارتی مورد توجه قرار گرفته است، اما دستورالعمل مورد اشاره فعلا در قالب پیش نویس پیشنهادی تدوین شده و کارشناسان و صاحب نظران می‌توانند نظرات خود را در این زمینه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.


مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه امروز بازار سرمایه نیازمند کارگزاری‌های بزرگ است، افزود: کارگزاری‌های جدید باید از زیر ساخت‌های فنی توسعه یافته و توان تخصصی بالا در حوزه آی تی برخوردار باشند و دستورالعمل فوق نیز بر همین اساس احصا شد.


وی با تاکید بر اینکه محور برآورد سرمایه، ابعاد فنی و زیر ساختی است، افزود: در این دستورالعمل، به OMS و بک آفیس‌های اختصاصی کارگزاری‌ها توجه ویژه‌ای شده است و بخش عمده‌ای از سرمایه پیشنهادی برای تاسیس کارگزاری، به این امر اختصاص دارد.


عطایی ادامه داد: بررسی پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری‌های جدید در دستور کار کمیته تدوین مقررات سازمان بورس قرار گرفته است و پس از جمع بندی نهایی، باید به تایید هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر