31 شهريور 1399 - 13:32

مازاد حساب جاری سوئیس در سه ماهه دوم سال به نصف کاهش یافت

براساس اعلام بانک مرکزی سوئیس، مازاد حساب جاری این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به نصف کاهش یافته و به ۱۰.۸۶ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۱۸۰۶۸
سوئیس

به گزارش ایبِنا از رویترز، بانک مرکزی سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کاهش اساسا به دلیل درآمدهای پایین از سرمایه‌گذاری های مستقیم خارجی است. در حالی که تزار تجاری کالا و خدمات با اندکی تغییر مواجه شده، در تزار دخل و خرج کاهش چشمگیری به وجود آمده است.


سوئیس در سه ماهه دوم سال نسبت به سه ماهه پیش از آن، کالاها و خدمات فرامرزی کمتری فروخته اما همزمان با فرو رفتن این کشور در بدترین رکود ۴۰سال اخیر خود به واسطه پاندمی ویروس کرونا، واردات کمتری نیز داشته است. روند نزولی کلی اما از طریق افزایش صادرات و واردات طلای برای مصارف غیرپولی تعدیل شده است.


با این حال، تزار کالاها و خدمات سوئیس همچنان در سه ماهه دوم به ۱۶.۳۵ میلیارد فرانک کاهش یافته است؛ این رقم در سه ماهه منتهی به مارس، ۱۹.۶۷ میلیارد فرانک بود. ذخایر ارزی به دست آمده در سه ماهه دوم سال به اندازه ۲۳ میلیارد فرانک افزایش یافته و به ۵۷ میلیارد فرانک رسیده است؛ موضوعی که از فعالیت فزآینده بانک مرکزی سوئیس در بازارهای ارزی حکایت دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر