03 مهر 1399 - 10:31
همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس؛

سامانه باشگاه ماهرسان در بانک انصار رونمایی شد

بانک انصار با همکاری ستاد فرماندهی نیروهای مسلح از سامانه باشگاه مشتریان ماهرسان، پلتفرم جامع مهارت آموختگان کارکنان وظیفه به منظور تضمین آینده شغلی سربازان رونمایی کرد.
کد خبر : ۱۱۸۱۵۶
ماهرسان

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، در این آیین که در ساختمان حوزه مرکزی بانک انصار برگزار شد، مدیرعامل بانک انصار، سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، سردار تقی مهری رییس سازمان وظیفه عمومی،  امیر دریادار دو غلامرضا رحیمی پور رییس اداره سرباز ستاد کل، سردار مرادی رییس اداره راهبردی و سازمان دهی طرح و برنامه ستاد کل، مدیرعامل شرکت پژوهش ناجی و فرماندهان ارشد ستاد نیروهای مسلح حضور داشتند.



مهدی رضایی مدیرعامل بانک انصار  با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آیین رونمایی از سامانه باشگاه ماهرسان گفت: با حمایت راهبردی ستاد نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، استقرار و پیاده سازی این سامانه که از دو سال پیش آغازشده بود با تلاش مستمر و شش ماهه معاونت فناوری و اطلاعات بانک انصار  نهایی و آماده بهره برداری است.


وی بابیان اینکه با استقرار این سامانه می توانیم با دسته بندی و تجمیع اطلاعات کارکنان وظیفه آینده شغلی آنان را فراهم و موجبات رشد و ارتقا کشور را مهیا کنیم، افزود: این سامانه مشوقی برای حضور سربازان با ارایه خدمات مشاوره ای، تقویت روحیه امید به آینده با ایفای نقش مستقیم از سوی تمام دستگاه های متولی اشتغال و تشکیل اکو سیستم اشتغال به منظور کاهش بیکاری و از بین بردن آن است.



رضایی با اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت های اجتماعی هم راستا با اهداف اقتصادی بانک، اضافه کرد: رویکرد بانک انصار  در این خصوص توجه به منافع جمعی، ایجاد تعادل بین اکوسیستم دینی، اجتماعی و اقتصادی برای پاسخگویی به نیاز های جامعه، توسعه روحیه مشارکت پذیری و ایجاد آسایش فکری  برای خانواده ها به عنوان هسته های مرکزی اجتماع است.


وی در خاتمه سخنان خود بابیان اینکه این سامانه برای پایان دوره خدمت کارکنان وظیفه دارای مهارت و به منظور اشتغال زایی و معرفی آنان به بازار کار طراحی شده است.


در ادامه سردار مهدی فرحی در این آیین رونمایی بابیان اینکه مأموریت قرارگاه آموزش مهارت‌ به سربازان جهت تضمین آینده شغلی آنان است گفت:  با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در طی 10 سال گذشته تاکنون  173 تدبیر در خصوص  مهارت‌ آموزی سربازان وظیفه بیان شده که بیش از 60 درصدآن فقط در بحث مهارت آموزی بوده است که نشان از نگاه ویژه رهبری به این امر است.



وی عنوان کرد: نقشه راه مهارت آموزی سربازان را در یک برنامه پنج ساله از سال 1397 تا 1401 تعریف شده که به تأیید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز رسیده است که تا پایان سال 1401 به 100 درصد خروجی سربازان مهارت آموز دست خواهیم یافت.


فرحی بابیان اینکه چهار مأموریت اصلی قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح ایجاد جذابیت، نشاط، مهارت و اشتغال زایی کارکنان است ادامه داد: به صورت مخفف  مأموریت ما جنم بخشیدن به سربازان برای کسب شغل  است.


وی با اشاره به دو ابرچالش  موجود در مسیر ایجاد اشتغال کارکنان وظیفه گفت: استفاده از ابر ثروت سرمایه انسانی برای از بین بردن ابرچالش  بیکاری در جامعه و شکوفایی اقتصادی کشور است .


وی بابیان اینکه  این قرارگاه تاکنون موفق به امضا   تفاهم‌نامه با 22 وزارتخانه و نهاد  شده است گفت:  بر اساس این تفاهم‌نامه ها هر سرباز وظیفه، پس از پایان دوره خدمت سربازی یک یا چند گواهینامه فنی و حرفه‌ای نیز دارا است.


به گفته وی این طرح در پنج گام، پیش از خدمت، بدو خدمت، حین خدمت ، اوقات فراغت و پس از پایان خدمت طراحی شده تا علاوه بر استفاده از ظرفیت سربازان در مدت دو سال خدمتشان در راستای امنیت ملی و تمامیت ارضی نظام بهره برداری از این ظرفیت با اشتغال زایی در اقتصاد و آبادانی کشور بهره برداری شود.


فرحی همچنین با عنوان اینکه در این سامانه نیازهای شغلی هر استان جمع آوری، ثبت و به افراد معرفی می شود، گفت: سامانه ماهرسان برای بعد از خدمت کارکنان وظیفه طراحی شده است که افراد می‌توانند بعد از آن عضو این سامانه شده تا علاوه بر استفاده از تسهیلات وام ازدواج، وام خرید لوازم خانگی و کمک هزینه اشتغال زایی  استفاده کنند.


در این جلسه  امیر دریادار دو غلامرضا رحیمی پور رییس اداره سرباز ستاد کل و سردار تقی مهری رییس سازمان وظیفه عمومی در خصوص هدف اصلی این سامانه که مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه است مطالبی را مطرح و عنوان کردند: این طرح با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور، با انجام مشاوره شغلی و ارایه دوره های مهارتی متناسب با توجه به منطقه جغرافیایی پیاده سازی شده است.



رحیمی پور همچنین گفت:  با توجه به اینکه  این سامانه به سامانه های مربوط به اشتغال مثل وزارت کار مرتبط است، سازمان ها، نهاد ها،صاحبان صنایع و تولیدکنندگانی که به نیروی کار ماهر نیاز دارند با استفاده این سامانه  می‌توانند افراد مورد نیاز خود دسترسی یابند.


سردار مهری نیز بیان کرد: در حقیقت  این سامانه با دسته بندی نیروی کار براساس توانمندی، تحصیلات و مهارت ها آنها را در اختیار صاحبان کار قرار داده تا بتوانند نیروی ماهر  مورد نیاز خود را در آن انتخاب کنند.



گفتنی است در پایان این مراسم هم زمان با رونمایی به صورت نمادین از سامانه باشگاه مشتریان ماهرسان، پلتفرم جامع مهارت آموختگان کارکنان وظیفه این سامانه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر