انتقاد روحانی از عدم واکنش E۳ در مورد پیشنهاد انسداد وام ایران

رییس جمهور ایران از سه طرف اروپایی حاضر در توافق هسته‌ای به دلیل عدم ایستادگی مقابل تلاش‌های واشنگتن برای جلوگیری از درخواست تهران در دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۱۸۳۷۰
دیدار

به گزارش ایبِنا به نقل از آی اف پی، حسن روحانی رییس جمهور ایران سه طرف اروپایی حاضر در توافق هسته ای ۲۰۱۵ را به دلیل عدم ایستادگی در برابر تلاش های واشنگتن برای جلوگیری از درخواست تهران برای وام اضطراری صندوق بین المللی پول برای مبارزه با ویروس کرونا، مورد انتقاد قرار داده است.


رییس جمهور روز سه شنبه در دیدار با سفیر جدید آلمان در تهران، گفت که ایران انتظار داشت اعضای اتحادیه اروپا - آلمان، فرانسه و انگلیس- در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کنند و به ایران کمک کنند تا وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول برای تحقق نیازهای پزشکی، بهداشتی و دارویی در میان شیوع COVID-۱۹ را دریافت کند.


وی با تاسف ادامه داد: گرچه هیات اجرایی صندوق بین المللی پول با درخواست ایران برای دریافت وام موافقت کرده است.


روحانی ضمن اشاره به مواضع خوب آلمان در برابر "یک جانبه گرایی ایالات متحده در جهان"، گفت که سه طرف اروپایی برجام علیه تلاش های غیرقانونی و نادرست ایالات متحده برای اعمال مجدد تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران "منطقی" عمل کرده و از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حمایت کرده اند.


رییس جمهور با تاکید بر روابط دیرینه و دوستانه بین تهران و برلین، تاکید داشت که  روابط اقتصادی و تجاری  می باید فارغ از تحریم های غیرقانونی ایالات متحده رشد نمایند. سفیر آلمان، هانس اودو موتزل نیز گفت که برلین موظف است از برجام محافظت کند.


موتزل با تاکید بر لزوم افزایش همکاری های آلمان و ایران با توجه به شرایط سخت کنونی، اظهار داشت که تمام تلاش خود را برای این منظور در تهران انجام خواهد داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها