افت ۳ درصدی قیمت نفت در روز جمعه پس از کرونای ترامپ

پس از مثبت شدن تست کرونا دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، قیمت نفت در روز جمعه بیش از ۳ درصد افت کرد
کد خبر : ۱۱۸۴۲۷
نفت امریکا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، پس از مثبت شدن آزمایش دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده برای آزمایش COVID-۱۹ ، قیمت نفت در روز جمعه بیش از ۳ درصد افت کرد و مذاکره کنندگان نتوانستند در مورد بسته محرک اقتصادی ایالات متحده به توافق برسند ، درست در حالی که افزایش تولید جهانی نفت تهدید می کند که پایین باشد و بازیابی قیمت نفت را تحت تاثیر قرار می دهد.


قیمت نفت خام برنت با اخبار ترامپ افت کرد و با افت ۱.۴۶ دلاری یا ۳.۵۷ درصد به ۳۹.۴۷ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با افت ۱.۳۵ دلار یا ۳.۴۹ درصد به ۳۷.۳۷ دلار در هر بشکه رسید.


نفت خام آمریکا و برنت در این هفته برای دومین هفته کاهش متوالی، به ترتیب حدود ۷ درصد و ۶ درصد افت می کنند. در توییتی، ترامپ اعلام کرد که آزمایش مثبت او و ملانیا ترامپ برای COVID-۱۹ باعث فروش زیاد در بازارهای سهام ایالات متحده و اروپا شد.


نفت پس از آنکه معامله دو جانبه در مورد محرک آمریکا بین نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس و کاخ سفید ادامه داشت، در منطقه منفی بود و این باعث افزایش نگرانی نسبت به وخیم تر شدن تقاضا بدون حمایت بیشتر از اقتصاد شد.


کامرز بانک در یادداشت تحقیقاتی روزانه گفت: "خطر هم از سوی تقاضا و هم از سوی عرضه در کمین است. اخبار امروز مبنی بر اینکه رییس جمهور آمریکا و بانوی اول ایالات متحده مبتلا به کرونا شده اند، به شدت بر تمام وام ها و تمام دارایی های پرخطر، از جمله معاملات آتی نفت اثرگذاشت."


تحقیقی از رویترز نشان داد که میزان عرضه نفت خام از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه سپتامبرتا ۱۶۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت. این افزایش عمدتا نتیجه افزایش عرضه از لیبی و ایران بود، اعضای اوپک که از پیمان عرضه بین اوپک و متحدان تحت رهبری روسیه (گروهی معروف به اوپک پلاس) معاف هستند.


تولید لیبی پس از آرامش محاصره ارتش ملی لیبی، سریعتر از آنچه تحلیل گران انتظار داشتند افزایش یافته است. یک منبع نفتی از لیبی روز پنج شنبه به رویترز گفت، تولید نفت خام این کشور با افزایش فعالیت صادرات به ۲۷۰،۰۰۰ بشکه در روز رسیده است.


بر اساس آمارهای رویترز، موارد جدید COVID-۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۳۴ میلیون نفر افزایش یافته که تقریباً دو میلیون نفر بیشتر از پایان هفته گذشته است. نقطه عطف تلخ این هفته یک میلیون مرگ و میر بود و چندین کشور در حال تشدید محدودیت ها و در نظر گرفتن تعطیلی های احتمالی با افزایش سرعت عفونت ها هستند که موجب نگرانی در تاثیر تقاضای سوخت می شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر