افزایش نرخ بیکاری کشورهای اروپایی برای پنجمین بار

متوسط نرخ بیکاری ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۸۴۷۲
اروپا

به گزارش ایبنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، تا پایان آگوست ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح ۸.۱ درصد و ۷.۴ درصد رسید. این نرخ بیکاری بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در هفت ماه اخیر بوده است.


تخمین زده می‌شود تا پایان این ماه ۱۵ میلیون و ۶۰۳ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۳ میلیون و ۱۸۸ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه قبل، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۲۳۸ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۲۵۱ هزار نفر افزایش یافته است.


در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با ۱۶.۲ درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با ۹.۷ درصد و سوئد با ۹.۲ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲.۷ درصد مشاهده شده و پس از این کشور، لهستان با ۳.۱ درصد و مالت با ۴.۱ درصد قرار دارند.


همچنین تا پایان ماه آگوست دو میلیون و ۹۰۶ هزار جوان زیر ۲۵ سال در اتحادیه اروپا بیکار بوده اند که از این میزان، دو میلیون و ۳۳۸ هزار نفر ساکن منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل، نرخ بیکاری جوانان در سطح اتحادیه اروپا ۰.۲ و در سطح منطقه یورو ۰.۲ درصد افزایش داشته است.


کمترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به آلمان با ۵.۸ درصد بوده و پس از این کشور نیز جمهوری چک با ۸.۸ درصد و لهستان با ۹.۱ درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری جوانان مربوط به اسپانیا با ۴۳.۹ درصد، ایتالیا با ۳۲.۱ درصد و سوئد با ۲۸.۴ درصد بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها