تغییرات اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا در روز دوشنبه در بازارهای جهانی تغییرات اندکی را تجربه کرد.
کد خبر : ۱۱۸۵۲۳
قیمت طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، قیمت طلا در روز دوشنبه تغییر کمی داشته در حالی که سرمایه گذاران جویای شفافیت بیشتری در مورد تحولات سلامت دونالد ترامپ بودند. هر اونس طلای اسپات با جی ام تی ۰۳۲۸ تقریباً در  ۱۸۹۶.۲۱ دلار ثابت بود.


معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹۰۲ دلار رسید. هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC ، گفت: در این مرحله تمایلی به فروش طلا نخواهیم داشت، زیرا میزان عدم اطمینان در هنگام انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده افزایش می یابد.


پزشکان معالج ترامپ برای COVID-۱۹ روز یکشنبه اشارات متناقضی درباره شدت وضعیت وی ارسال کردند، ساعاتی قبل ازاینکه وی، حامیانش را که خارج از بیمارستان جمع شده بودند غافلگیر کند.


هفته گذشته ترامپ برای درمان ویروس کرونا به بیمارستان منتقل شد و به عدم اطمینان سیاسی در آستانه انتخابات ۳ نوامبر دامن زد. دلار <.DXY> در برابر رقبا ۰.۱ درصد پایین بود، در حالی که بازارهای سهام امیدوار بودند که ترامپ بتواند در اواخر روز از بیمارستان مرخص شود.


همچنین در رادار سرمایه گذاران، مذاکرات بر سر کمک جدید امدادی ویروس کرونا در ایالات متحده با هدف مهار ضربه اقتصادی ناشی از همه گیری بود. طلا که به عنوان یک پرچین در برابر تورم و کاهش نرخ ارز در نظر گرفته می شود، امسال با حمایت از اقدامات محرک بی سابقه دولت ها و بانک های مرکزی در سراسر جهان برای احیای اقتصاد آسیب دیده از ویروس کرونا، حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.


با این حال، از زمان رسیدن به بالاترین رکورد ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت در ماه آگوست، ۸.۴ درصد عقب نشینی کرده است. طبق گفته وانگ تائو، تحلیل گر تکنیکال رویترز، طلای اسپات با تمایل برای شکستن سطح حمایت ۱۸۹۶ دلار در هر اونس، سقوط می کند و به ۱۸۷۷ دلار می رسد. هر اونس نقره ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۲۳.۸۸ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افت به ۸۸۰.۳۳ دلار رسید و پالادیوم نیز با ۰.۲ درصد افت به ۲۳۰۳.۸۴ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها