افزایش بیش از ۵ میلیارد دلار ذخایر هفتگی طلا و ارز خارجی روسیه

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارز و طلا در مجموع به ۵۸۵.۸ میلیارد دلار رسیده است
کد خبر : ۱۱۸۶۳۹
طلای ونزوئلا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روسیه همچنان به افزایش ذخایر طلا و ارز خود (فارکس) ادامه می دهد که طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی این کشور در مجموع به ۵۸۵.۸ میلیارد دلار رسیده است.


وجوه بین المللی از ۲۵ سپتامبر تا دوم اکتبر ۵.۱ میلیارد دلار یا حدود ۰.۹ درصد رشد داشت. طبق گفته رگولاتور این رشد نتیجه ارزیابی مجدد نرخ ارز مثبت و افزایش قیمت طلا است. آمارها نشان می دهد که رکورد اخیر افزایش قیمت طلا، با عبور از مرز ۶۰۰ میلیارد دلار، دارایی های بین المللی روسیه را به بالاترین حد خود در ماه آگوست رسانده است.


رکورد قبلی ۵۹۸.۱ میلیارد دلار در آگوست ۲۰۰۸، قبل از بحران مالی جهانی به دست آمده بود. ذخایر بین المللی این ایالت شامل سهام طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی ها با حق ویژه برداشت (اس دی آر) است که در اختیار بانک مرکزی روسیه  و دولت است.


سطح فعلی منابع، بالاتر از۵۰۰ میلیارد دلاری است که چند سال پیش توسط بانک مرکزی روسیه تعیین شد. روسیه چهار سال است که ذخایر خود را افزایش می دهد. سال گذشته، رشد درمجموع نزدیک به ۸۶ میلیارد دلار بوده است، در حالی که در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب حدود ۳۳میلیارد و ۵۵ میلیارد دلار افزایش داشته است.


این کشور در حال تغییر شکل دادن منابع بین المللی خود بوده و سهم دلار آمریکا را به سود سایر ارزها و طلا کاهش داده است. سال گذشته، بانک مرکزی روسیه گزارش داد که سهم دلار از ماه مارس ۲۰۱۸ در ۱۲ ماه از از ۴۳.۷ درصد به ۲۳.۶ درصد کاهش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر