19 مهر 1399 - 13:22
مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

اتخاذ استراتژی ویژه و متناسب با شرایط روز با سرعت عمل در تصمیمات

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: اتخاذ استراتژی ویژه و متناسب با شرایط روز به همراه سرعت عمل در تصمیم گیری در این شرایط بسیار راهگشاست.
کد خبر : ۱۱۸۶۷۱
حسین مهری

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن که روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه و در اختتامیه همایش مجازی مدیران و روسای شعب این بانک سخن می گفت افزود: در شرایط امروزه و برای رویارویی با مشکلات ناشی از تورم، شیوع ویروس کرونا، نوسانات نرخ ارز و کاهش فروش نفت باید استراتژی ویژه ای برای حمایت از تولید کنندگان اتخاد نماییم و در تصمیم گیری ها می بایست سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.


دکتر مهری ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت شادروان خسروی، معاون شعبه کیش که به دلیل بیماری کرونا به رحمت ایزدی پیوست، اظهار داشت: امسال سال جهش تولید است و لزوم حمایت از واحدهای تولیدی در شرایطی که به دلیل تحریم های ظالمانه با کاهش صادرات و احتمال تعطیلی واحدها مواجهیم، بیش از پیش اهمیت دارد و به این دلیل نیازمند مدیریت جهادی هستیم.


دکتر مهری افزود: برای تخصیص بهینه منابع محدود بانکی ناچاریم اولویت بندی کنیم و در اعطای تسهیلات، اهلیت و صلاحیت متقاضیان را به عنوان شرط نخست و اساسی در اعطای تسهیلات در نظر داشته باشیم و تفویض اختیارات بیشتر به استان ها، به منظور سرعت عمل در تصمیم گیری در این شرایط خاص را در دستور کار قرار دهیم.


دکتر مهری ضمن تاکید بر این موضوع که کسب رضایت مشتریان اصلی ترین دغدغه این بانک است گفت: لازم است طرح های مشارکت معدنی که پیشرفت بالاتر از ۷۰ درصد دارند به سرعت تعیین تکلیف شوند چون این امر، علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش تولید موجب برگشت منابع بانک نیز می گردد.


مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: برای اصلاح و کاهش پرتفوی ارزی بانک تلاش های زیادی انجام شده و خوشبختانه اخیراً توانسته ایم پرتفوی ارزی بانک را به رقم ۷۸ درصد در سال گذشته و شش ماهه امسال به ۷۶ درصد کاهش دهیم و در کنار این موضوعات آسیب شناسی به منظور کاهش مطالبات غیرجاری را به عنوان یکی از موضوعات مهم دیگر در دست بررسی داریم.


دکتر مهری با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه بانک بیان داشت: موضوع کفایت سرمایه این بانک اگر جدی پیگیری نشود، ما را در مسیر حمایت همه جانبه از بخش تولید دچار مشکل خواهد کرد، بنابراین تمامی همکاران باید مساله جذب منابع را بسیار جدی تلقی نمایند و بر افزایش درآمدهای کارمزدی برای تامین منابع مالی تمرکز بیشتری داشته باشند.


این مدیر ارشد بانکی مهم ترین انتظارات از مدیران شعب را ارائه خدمات بانکی با تکیه بر مشتری محوری، صرفه جویی در هزینه ها، ارتقای بهره وری و لزوم هدف گذاری مشخص در مورد بانکداری شرکتی توسط استان ها دانست و ادامه داد: تعریف محصولات و خدمات جدید در بستر بانکداری دیجیتال نیازمند شناسایی نیاز مشتریان است و این امر میسر نمی شود مگر اینگه مدیران شعب ارتباط موثری با مشتریان داشته باشند.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن استقرار بانکداری دیجیتال و بانکداری شرکتی از اقدامات مهم این بانک بر شمرد و تاکید کرد با توجه به شرایط ویژه بازار باید نوسازی مدل کسب و کار در دستور کار قرار گیرد که این امر نیز نیازمند آمادگی سازمانی و فرهنگ سازی برای کارکنان در همه سطوح سازمانی بانک است.


وی همچنین ضمن اشاره به آغاز طرح پرداخت های مبتنی بر عملکرد از اول مهر، بر لزوم توجه و دقت در ارزیابی عملکرد کارکنان و استفاده از این ظرفیت در جهت بهبود پرداخت ها و ارتقاء همکاران عنوان داشت: کمیته جبران خدمت می تواند ابزاری در اختیار مدیران باشد تا از خدمات ویژه کارکنان حمایت و تقدیر نمایند.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین از رعایت شفافیت در صورت های مالی بانک ابراز خرسندی نمود و گفت: در واگذاری اموال مازاد و شرکت های بانک نیز باید با همین شفافیت و دقت نظر عمل نماییم.


دکتر مهری در پایان ضمن تقدیر از همه همکاران در بانک صنعت و معدن، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده، به ترتیب شعبه توسعه ملی، شعبه آمل، شعبه ارومیه و شعبه بروجرد در گروه اول تا چهارم، بهترین عملکرد را نسبت به سایر شعب داشته اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها