چشم‌انداز مثبت روابط تجاری بین‌الملل چین

رییس جمهور چین اعلام کرد: چین همچنان به دنبال گسترش تجارت خود با سایر کشورهای جهان است.
کد خبر : ۱۱۸۸۱۵
رییس جمهور چین

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، در میان عدم اطمینان در مورد آینده هنگ کنگ و روابط بین الملل چین، رییس جمهور شی جین پینگ روز چهارشنبه اظهار داشت که این کشور همچنان به دنبال تجارت خود با سایر کشورهای جهان است.


در این سخنرانی که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید، شی با بیان سخنان گسترده  بر تعهد چین برای بهبود فضای کسب و کار و گشودن فضای بیشتر برای شرکت های خارجی تاکید کرد. رهبر چین در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تاسیس منطقه ویژه اقتصادی شنژن در استان جنوبی گوانگدونگ سخنرانی کرد. این شهر محل زندگی غول های فناوری مانند هوآوی و تن سنت است.


وی در مورد تلاش برای تقویت توسعه اقتصادی و نوآوری شنژن صحبت کرد. رهبر چین گفت که باید همکاری بیشتری در منطقه خلیج بزرگ برای جذب جوانان از هنگ کنگ و ماکائو به چین وجود داشته باشد و بنابراین احساس تعلق آنها به سرزمین مادری را افزایش دهد.


شنژن علاوه بر سیاست های مطلوب دولت، از مجاورت با کارخانه های محلی و مرکز مالی هنگ کنگ بهره مند شده است. در کمتر از ۴۰ سال، شنژن با تولید ناخالص داخلی در ردیف سه شهر برتر چین قرار گرفته است.


بر اساس محاسبات رسمی، تا سال ۲۰۱۸، تولید ناخالص داخلی شنژن از متوسط ‌نرخ ارز سالانه از هنگ کنگ پیشی گرفت. رسانه دولتی چاینا دیلی گزارش داد که تولید ناخالص داخلی شنژن در آن سال ۲.۴۲۲ تریلیون یوان بود، در حالی که در هنگ کنگ ۲.۴ تریلیون یوان بود.


اقتصاد هنگ کنگ سال گذشته در میان اعتراضاتی که به طور فزاینده ای به خشونت تبدیل شدند، دچار رکود شد. در پی ناآرامی ها، پکن با یک قانون امنیتی جدید، کنترل منطقه خود را تقویت کرد. به دنبال همه گیری ویروس کرونا و در میان تنش ها با ایالات متحده، رهبران چین در ماه های اخیر به طور فزآینده ای اصطلاح مبهم و جدیدی را برای توسعه اقتصادی به نام گردش دوگانه مطرح کرده اند که تاکید بیشتری بر بازار داخلی دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر