پایان سال مالی ایالات متحده با سه تریلیون دلار کسری بودجه

بودجه دولت ایالات متحده با بیش از ۳ تریلیون دلار کسری سال مالی را به پایان می‌رساند.
کد خبر : ۱۱۸۸۷۴
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، رقم نهایی برای کسری بودجه در سال مالی ۲۰۲۰ در ایالات متحده به ۳.۱۳ تریلیون دلار رسید. این میزان کسری بیش از سه برابر سال گذشته و به میزان ۹۸۴ میلیارد دلار بود و دو برابر رکورد قبلی ۱.۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۹ بود. بدهی دولت در پایان سال مالی حدود ۲۷ تریلیون دلار بود.


رقم نهایی کسری بودجه در سال مالی ۲۰۲۰ به ۳.۱۳ تریلیون دلار رسید که بیش از سه برابر کسری سال گذشته بود با رقم ۹۸۴ میلیارد دلار و دو برابر رکورد قبلی ۱.۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۹ بود. طبق گزارش وزارت خزانه داری؛ دریافت های این سال ۳.۴۲ تریلیون دلار در برابر ۶.۵۵ تریلیون دلار هزینه بود که بیشترین آن در ماه ژوئن بود که دولت ۱.۱ تریلیون دلار هزینه کرد.


سال مالی با بدهی دولت به اندازه کمتر از ۲۷ تریلیون دلار به پایان رسید که همه آن به جز ۶ تریلیون دلار در اختیار مردم است. جمع آوری مالیات برای امسال ۱.۶۱ تریلیون بود که ۲۰۳ میلیارد دلار کمتر از بودجه پیش بینی شده بود. مجموعه مالیات شرکت ها ۵۱.۸ میلیارد دلار برآورد بودجه را از دست داده در حالی که دریافت های بیمه اجتماعی و بازنشستگی ۲.۱ میلیارد دلار منفی بود.


هزینه های بیشتر از حد انتظار برای بخش های کشاورزی، آموزش و بهداشت و خدمات انسانی نیز در این کسری نقش داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر