27 مهر 1399 - 15:46
مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛

افزایش مشارکت متقاضیان طرح مسکن ملی

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش مشارکت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن طی یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۸۸۰
محمود شایان

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن –هیبنا- محمود شایان در گزارش جدید خود اعلام کرد: براساس آخرین وضعیت افتتاح حساب­ توسط واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن، ۱۱۵ هزار و ۷۴۴ نفر در شعب بانک مسکن در سراسر کشور افتتاح حساب انجام داده ­اند. از این تعداد، تاکنون ۶۶ هزار و ۸۰۸ نفر نسبت به پرداخت مرحله اول آورده نقدی اقدام کرده­ اند که مجموع منابع مالی حاصل از این حجم واریزی­­ ها رقمی در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.


مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر افزایش نسبت افراد پرداخت­ کننده آورده نقدی به کل افراد افتتاح ­کننده حساب طی ماه­ گذشته در مقایسه با این نسبت در ماه­ های قبل­ تر افزود: پیش­ خریداران مسکن ملی تحت تاثیر سه عامل، پای کار آمده ­اند و مشارکت­ شان را با پروژه­ هایی که برای خودشان در حال ساخت است افزایش داده ­اند. این سه عامل شامل «اطلاع­ رسانی گسترده دولت و بانک مسکن درباره ضرورت همکاری مالی متقاضیان»، «تعیین مهلت ۱۵ روزه واریز آورده نقدی» و همچنین «پیامک­ های مرتبط با این موضوع به افراد» است که توانست باعث ترغیب افراد برای پرداخت آورده­ نقدی مرحله اول شود.


شایان در گزارش خود خطاب به دولت و مردم بر یک نکته مهم دیگر تاکید دارد و آن، افزایش مبلغ میانگین واریزی نقدی متقاضیان است. در حال حاضر هر کدام از پیش­ خریدارانی که مرحله اول آورده نقدی در طرح مسکن ملی را پرداخت کرده­ اند، به صورت میانگین ۴۰ میلیون تومان به حساب خود واریز کرده ­اند. این رقم در ماه­ های قبل، کمتر از این بود. بنابراین از این بابت نیز روند مشارکت مردمی مناسب ارزیابی می­ شود.


مدیر عامل بانک در بخش دیگری از گزارش خود به آخرین وضعیت تامین مالی پروژه­ های ساختمانی طرح مسکن ملی پرداخت و گفت: بانک مسکن تا کنون مرحله اول تسهیلات ساخت را به ۷ پروژه اقدام ملی به ظرفیت ۱۶ هزار و ۳۲ واحد مسکونی پرداخت کرده است. بانک مسکن فعلاً تنها بانک حامی و پشتیبان طرح اقدام ملی مسکن به حساب می­ آید که به موقع و براساس تعهدی که تعریف کرده، نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در این راستا اقدام کرده است. این مدل تامین مالی پیش­تر در طرح مسکن مهر تجربه شده بود.


وی افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی به ۷ پروژه، ۱۰۰ پروژه دیگر نیز با ظرفیت ۱۸ هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی به شعب بانک مسکن معرفی شده ­اند که از این تعداد سازندگان ۲۴ پروژه هنوز برای تکمیل مدارک مورد نیاز پرداخت تسهیلات اقدام نکرده ­اند.


شایان خاطرنشان کرد: ۴۶ پروژه ساخت مسکن اقدام ملی اما در حال تشکیل پرونده هستند و پرونده ۱۸ پروژه به ظرفیت ۲ هزار و ۶۴۸ واحد در دفترخانه­ های اسناد رسمی مراحل آخر ترهین برای پرداخت بخش اول تسهیلات ساخت را طی می­ کند.


مدیرعامل بانک مسکن یادآور شد: تعهد این بانک در حمایت و تامین مالی از پروژه­ های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، پرداخت ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات ساخت است. این تسهیلات بدون نیاز به سپرده­ گذاری، در اسرع وقت از محل منابع داخلی بانک مسکن به سازنده ­ها پرداخت می­ شود. بانک مسکن نه تنها تسهیلات ساخت پرداخت می­ کند که مدیریت جذب و تخصیص آورده نقدی پیش­ خریداران را نیز برعهده دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر