رشوه خواری گلدمن ساکس

گلدمن ساکس به اتهام طرح رشوه یک میلیارد دلاری متهم می‌شود.
کد خبر : ۱۱۹۰۶۰
گلدمن ساکس

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت پروژه گزارش جرایم و فساد اداری، روز پنج شنبه یک شرکت تابعه مالزی از گلدمن ساکس به اتهام طرح پرداخت بیش از یک میلیارد دلار رشوه به مقامات مالزی و ابوظبی در بدست آوردن تجارت سودآور، به جرم خود اعتراف کرد.


این اتهامات مربوط به نقش گلدمن ساکس در پذیره نویسی حدود ۶.۵ میلیارد دلار در سه معامله اوراق قرضه برای صندوق ۱مالزی برهاد توسعه مالزی است، که برای این بانک صدها میلیون دلار کارمزد کسب کرد.


طبق اظهارات وزارت دادگستری ایالات متحده : اعتراف به جرم بخشی از مصوبه هماهنگ بین موسسه مالی جهانی مستقر در نیویورک و مقامات کیفری و مدنی در ایالات متحده، انگلستان، سنگاپور و سایرنقاط است که در آن بانک موافقت کرده است که بیش از ۲.۹ میلیارد دلار تسویه حساب پرداخت کند.


در بیانیه آمده است: طبق مفاد توافق نامه ها، گلدمن مجازات کیفری و خسارتی بیش از ۲.۹ میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد. همچنین این شرکت اضافه کرد که این شرکت با مقامات خارجی در انگلیس، سنگاپور، مالزی و سایر نقاط به همراه مقامات داخلی در ایالات متحده به قطعنامه های موازی جداگانه رسیده است و وزارت دادگستری ایالات متحده با توجه به این مصوبات اعتباری بیش از ۱.۶ میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد.


گلدمن ساکس مسئولیت نقش خود در توطئه رشوه دادن به مقامات عالی رتبه خارجی را برای به دست آوردن پذیره نویسی پرسود و سایر مشاغل مربوط را پذیرفت. این وزارتخانه گفت که مبلغ بیش از یک میلیارد دلار دارایی مالزی مرتبط و قابل ردیابی برای طرح پولشویی و رشوه خواری این صندوق را بازیابی کرده یا در بازیابی آن کمک کرده است.


در این بیانیه ادعا شده که همکاران با استفاده از بودجه بیش از ۲.۷ میلیارد دلار رشوه پرداخت کرده اند، اگرچه گلدمن از خطرات موجود آگاه بود، این شرکت با این صندوق به تجارت خود ادامه داد و در نتیجه این طرح، تقریباً ۶۰۶ میلیون دلار هزینه و درآمد دریافت کرد و حضور خود را در جنوب شرقی آسیا افزایش داد.

برچسب ها: رشوه گلدمن ساکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر