بیم و امیدهای رشد تقاضای جهانی نفت خام

قیمت نفت امروز در حالی با رشد ناچیزی همراه بوده که موارد ابتلای ویروس جهانی کرونا همچنان به تقاضای خام ضربه می‌زند.
کد خبر : ۱۱۹۱۲۰
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه قیمت نفت پس از ضررهای شدید اخیر، با رشد ناچیزی روبرو شد، اما در حالی که عرضه در حال افزایش است، موارد ابتلای  ویروس جهانی کرونا به تقاضای خام ضربه می‌زند. هر بشکه نفت خام برنت ۱۹ سنت یا ۰.۵ درصد رشد داشت و به ۴۰.۶۵دلار در هر بشکه رسید. نفت ایالات متحده با ۱۵سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۳۸.۷۱ دلار در هر بشکه رسید.


عدم پیشرفت در توافق با بسته امدادی ویروس کرونا در ایالات متحده به تیرگی بازار افزوده است، اگرچه نانسی پلوسی روز دوشنبه اظهار امیدواری کرد که قبل از انتخابات ۳ نوامبر بتوان به توافق رسید.


موجی از موارد ابتلای ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده، روسیه، فرانسه و بسیاری از کشورها چشم انداز اقتصادی جهانی را تضعیف کرده است، با تعداد بی‌سابقه‌ای از موارد ابتلای جدید، برخی از کشورها را مجبور به اعمال محدودیت های جدید می‌کند.


یک تحلیلگر بانک مشترک المنافع کالاهای استرالیا گفت ما فکر می کنیم تقاضا از این مرحله به بعد واقعاً برای رشد تلاش خواهد کرد. محدودیت های COVID-19 بخشی از این موارد است.


این بانک انتظار دارد نفت ایالات متحده در سه ماهه چهارم امسال به طور متوسط ​​۳۸دلار و نفت برنت به طور متوسط ​​۴۱ دلار باشد.


از آنجا که شرکت های نفتی با نزدیک شدن به توفان در خلیج مکزیک شروع به بستن سکوهای دریایی کردند، قیمت ها از کاهش احتمالی تولید ایالات متحده حمایت کردند.


روز دوشنبه عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که بدترین شرایط برای بازار نفت خام سپری شده است.


اما اظهار نظر وی با اظهارات قبلی دبیرکل اوپک مخالفت کرد، وی گفت ممکن است که هرگونه بهبود بازار نفت با افزایش عفونت های ویروس کرونا در سراسر جهان طول بکشد.


در همین حال، شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه گفت: تولید لیبی در هفته های آینده به یک میلیون بشکه در روز می رسد، یک بازدهی سریعتر از آنچه بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.


این احتمالاً تلاش های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای محدود کردن تولید برای جبران تقاضای ضعیف را پیچیده می کند.


اوپک پلاس - متشکل از اوپک و متحدانی از جمله روسیه - در حال برنامه ریزی برای افزایش تولید ۲ میلیون در روز از ابتدای سال ۲۰۲۱ پس از کاهش رکورد تولید در اوایل سال جاری است.


روز سه شنبه بررسی یک تحلیلگر رویترز پیش از داده های موسسه نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در روز چهارشنبه تخمین زده است که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر افزایش یافته است، در حالی که موجودی های بنزین و فرآورده های تقطیری کاهش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر