۹ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود؛

سمینار بین‌المللی تسریع توسعه بازار سرمایه اسلامی و دیجیتالی‌

سمینار بین‌المللی با موضوع «تسریع توسعه بازار سرمایه و دیجیتالی‌شدن» در ۹ آبان ۱۳۹۹ با همکاری دو نهاد مالی اسلامی هیأت خدمات مالی اسلامی و بازار مالی بین‌المللی اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر : ۱۱۹۱۲۳
سمینار

به گزارش ایبِنا به نقل ازپورتال بانکداری اسلامی براساس گزارشی از سایت IFSB، سمینار بین‌المللی با موضوع «تسریع توسعه بازار سرمایه و دیجیتالی‌شدن» در تاریخ ۳۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ (۹ آبان ۱۳۹۹)، ساعت ۱۴ به وقت مالزی با همکاری دو نهاد مالی اسلامی هیأت خدمات مالی اسلامی و بازار مالی بین‌المللی اسلامی (IIFM) برگزار خواهد شد.


در حال حاضر، پاندومی کووید-۱۹ و اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از شیوع آن، تأثیرات فزاینده‌ای بر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی داشته است. اکثر قانونگذاران و تنظیم‌کنندگان بازار به عنوان بخشی از سیاست‌های واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا، نرخ بهره را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند تا با بازدهی بالاتر، انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاران ایجاد گردد که این امر به نوبه خود منجر به کشش ارزش‌گذاری در برخی از بازارهای دارایی می‌شود. اگرچه با ایجاد این شرایط تا حدودی ریسک‌های مربوط به نزول رشد جهانی برای دوره کوتاهی کاهش می‌یابد، اما همچنان باعث افزایش آسیب‌پذیری‌های مالی خواهد شد.


برگزاری این سمینار بین‌المللی، بستری مناسب برای ذی‌نفعان فراهم خواهد نمود تا بتوانند در مورد چگونگی دستیابی به سطح مناسبی از توسعه‌یافتگی در بازار سرمایه اسلامی (ICM) در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین توسعه سریع تکنولوژی در این حوزه، بحث و گفتگو کنند.


علاوه بر این، همزمانی این سمینار با جشنواره اقتصادی شریعت اندونزی (ISEF) بستر بین‌المللی مناسبی توسط بانک اندونزی برای تسریع در برنامه‌های نوآورانه اقتصادی و مالی اسلامی اندونزی از جمله بازار سرمایه اسلامی فراهم نموده است.


عناوین اصلی این سمینار عبارتند از:


·        بحث تخصصی: پیشرفت بازار سرمایه اسلامی به عنوان یک کاتالیزور برای بازار مالی اسلامی و توسعه بخش واقعی اقتصاد به منظور افزایش نقش ICM در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا


·        دیجیتالی شدن بازار سرمایه اسلامی و تحلیل رفتار بازار


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر