06 آبان 1399 - 12:19
بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان

حمایت ۲۸۰ میلیاردی بانک کشاورزی از راه‌اندازی گلخانه سبزی وصیفی

واحد گلخانه‌ای پرورش سبزی و صیفی جات به روش خاکی با حمایت و مشارکت ۲۸۰ میلیاردی بانک کشاورزی در شهرستان بویین‌زهرا راه‌اندازی شده است.
کد خبر : ۱۱۹۱۲۷
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، استان قزوین دربخش شمال غربی کشور فقط یک درصد از مساحت کشور را تشکیل می دهدونقش بسزائی در تولید و اقتصاد کشور دارد.خاک زرخیز این دیار،چهار تا پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند . در شهرستان بویین زهرا و در روستای سگز آباد ، واحد گلخانه ای پرورش سبزی و صیفی جات به روش خاکی با حمایت و مشارکت  ۲۸۰میلیاردی بانک کشاورزی راه اندازی شده و با ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۸ نفر، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی این منطقه ایفا می کند.


واحد گلخانه ای دودانگه منظره  چشم نواز ۴.۸ هکتار زمین زراعی که با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شده و زیر کشت محصولات مهمی چون پرورش سبزی و صیفی جات به روش خاکی قرار دارد ، برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی و تولید در کشور است . محسن دودانگه مدیر واحد گلخانه ای دودانگه، با تاکید بر حمایت ۲۸۰میلیارد ریالی  بانک کشاورزی و همراهی بانک با این مجموعه می گوید: با پشتیبانی بانک کشاورزی و با توجه به محدودیت در منابع آب و خاک ، دیگر تکیه به کشاورزی سنتی توجیه زیادی ندارد و ارتقای بهره وری ، کاهش هزینه ها ،افزایش تولید و در اختیار گرفتن بازارهای خارجی باعث شده  است  که به سمت توسعه کشت گلخانه ای روی بیاوریم.


وی  درباره مزایای واحد گلخانه ای پرورش سبزی و صیفی جات می گوید: در کشت های گلخانه ای به سبب بسته بودن محیط ،هدر رفت آب بسیار کاهش یافته و همچنین با استفاده از روش های مکانیزه آبیاری مصرف آب به حداقل خواهد رسید وبا توجه به  امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه، تولید محصول در تمام فصول امکان پذیر خواهد بود.


 شایان ذکر است در حال حاضر زنجیره تولید در این گلخانه  درحال راه اندازی است و در آینده ای نزدیک کلیه مراحل از قبیل تولید ،سورتینگ و بسته بندی ، انبارداری ،صنایع تبدیلی و صادرات در همین واحد انجام خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر