شتاب بهبود در بخش خدمات چین

رشد بخش خدمات چین بهبود قابل توجهی در تقاضای مصرف کننده نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۱۹۳۵۰
چین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، در حالی که دومین اقتصاد بزرگ جهان به بهبود اقتصادی پس از همه گیری خود ادامه می دهد، چین در ماه اکتبر برای ششمین ماه متوالی شاهد توسعه بخش اصلی خدمات خود بود. شاخص پی ام آی، از ۵۴.۸ در سپتامبر به ۵۶.۸ در ابتدای سه ماهه چهارم افزایش یافت.


بهبودی خدمات بسیار حیاتی است، زیرا حدود ۶۰ درصد اقتصاد و نیمی از مشاغل شهری را تشکیل می دهد. توسعه اکتبر با بهبود عرضه و تقاضای داخلی در بخش خدمات صورت گرفت. با این حال، بررسی ها نشان داد که تقاضای خارج از کشور به دلیل افزایش مجدد ویروس کاهش یافته است.


یک اقتصاددان ارشد گفت: موج دوم ابتلای عفونت های ویروس کرونا در اروپا و موج سوم در ایالات متحده به طور قابل توجهی تقاضای چین در خارج از کشور را سرکوب کرده است. سنجش سفارشات جدید صادراتی در محدوده کوچکی باقی ماند و از ماه سپتامبر افت کرد.


در همین حال، بازار کار در ماه اکتبر بهبود قابل توجهی یافت، با استخدام شرکت های چینی برای سومین ماه متوالی که به بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۹ رسیده است. طبق نظرسنجی، شرکت ها نسبت به آینده بسیار خوش بین بودند، زیرا سنجش انتظارات تجاری به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۱۲ رسیده است.


در اوایل هفته جاری یک نظرسنجی مشابه صنعتی نشان داد که فعالیت در بخش تولید چین با سریعترین سرعت یک دهه در ماه اکتبر شتاب گرفت. با توجه به بهبود بخش های اصلی، چین قراراست تنها اقتصاد مهم در سال جاری باشد.


صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی چین حدود دو درصد افزایش یابد. در ماه های آینده، بهبود مداوم اقتصاد چین بسیار محتمل است، اما لازم است در مورد عادی سازی سیاست های پولی و مالی در دوره پسا کرونا احتیاط شود، وضعیت اپیدمی در اروپا و ایالات متحده هنوزعاملی نامشخص است که روند اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

برچسب ها: چین پساکرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر