رشد ۱۰ درصدی صادرات چین

رشد صادرات چین نسبت به قبل از همه گیری جلوتر است و تاثیر منفی ویروس کرونا را جبران می‌کند.
کد خبر : ۱۱۹۴۱۴
صادرات چین

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، تجارت خارجی چین در ماه اکتبر مجدداً رونق گرفت، صادرات با سریعترین سرعت در طی ۱۹ ماه افزایش و واردات رشد ثابتی را نشان داد، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان در برابر بیماری همه گیر ویروس کرونا واکنش نشان می دهد.


اطلاعات گمرک منتشر شده در روز شنبه نشان می دهد محموله های خروجی ماه گذشته نسبت به سال قبل ۱۱.۴ درصد جهش داشته و به ۲۳۷ میلیارد دلار رسیده اند. این جهش غیرمنتظره از انتظارات تحلیل گران فراتر رفت و بالاتر از اعداد در ماه سپتامبر بود که شاهد افزایش صادرات تقریباً ۱۰ درصدی بود.


صادرات چین برای پنج ماه متوالی افزایش یافته است، در حالی که اکثر اقتصادهای بزرگ دیگر هنوز در تلاش هستند تا تاثیر مخرب ویروس را کاهش دهند. واردات به چین پس از افزایش غافلگیرکننده سپتامبر بیش از ۱۳ درصد کاهش یافت. محموله های ورودی ماه گذشته به ۱۷۹ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته و کمتر از افزایش بیش از هشت درصدی است.


افزایش سریع صادرات و واردات فقط باعث گسترش مازاد تجاری چین با سایر کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده شده است، که یکی از دلایلی بود که واشنگتن درگیری تجاری خود را با پکن آغاز کرد. علی رغم اینکه پکن خرید کالاهای آمریکایی را تسریع کرده است، همانطور که در توافق نامه تجاری ایالات متحده و چین الزام شده است، مازاد تجارت چین با ایالات متحده در اکتبر حدود ۱۹ درصد درسال رشد کرد و از ۳۰.۷۵ میلیارد دلار در سپتامبر به ۳۱.۳۷ میلیارد دلار رسید.


تحلیل گران هشدار داده اند که افزایش مجدد ویروس در سراسر جهان و تعطیلات مجدد در اروپا، ممکن است تقاضا را فلج کند و در نهایت تاثیر منفی بر عملکرد تجارت چین در ماه آینده داشته باشد.


انتظار می رود دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری به تنها اقتصاد در میان سایر همتایان خود تبدیل شود. پس از افت چشمگیر در سه ماه اول سال ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم به رشد بازگشت و از جولای تا سپتامبر رشد بیشتری داشت و به ترتیب ۳.۲ و ۴.۹ درصد افزایش یافت.

برچسب ها: صادرات چین کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها