تجارت چین و روسیه قوی‌تر از کرونا

تجارت روسیه و چین تحت تاثیر بیماری همه گیر قرار نگرفته و قرار است به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار برسد.
کد خبر : ۱۱۹۴۵۴
تجار خارجی

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، سفیر روسیه در چین گفت: حجم تجارت بین روسیه و چین می تواند با ۱۱۰ میلیارد دلار سال گذشته مطابقت داشته باشد. این دیپلمات روسی گفت که شیوع ویروس کرونا به تجارت دو ملت لطمه ای وارد نکرده است.


در ۹ ماه اول، طبق آمار چین، ما عملا در سطح سال گذشته هستیم. کاهش گردش مالی تجارت حدود دو درصد است، وی با بیان اینکه حجم تجارت فعلی تقریباً ۸۰ میلیارد دلار است و پیش بینی می شود تا پایان سال به ۱۱۰ میلیارد دلار برسد. البته حیف است که ما نتوانستیم تجارت را افزایش دهیم، اما از طرف دیگر، بسیار دلگرم کننده است.


تجارت بین دو کشور در حال رشد است و در سال ۲۰۱۹ مسکو و پکن گفتند که آنها تمام موانعی را که می تواند مانع همکاری سریع آنها شود از بین برده اند. همچنین طرفین هدف بلند پروازانه دو برابر شدن حجم تجارت را تا ۲۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ اعلام کردند.


سفیر جدید چین در مسکو، گفت که پکن مسکو را یک شریک قابل اعتماد می داند و بازارهای خود را بیش از پیش به روی محصولات روسی باز می کند. این دیپلمات افزود در حالی که پکن درگیر جنگ تجاری فزاینده ای با واشنگتن بود و واردات خود را از آمریکا به ویژه محصولات کشاورزی قطع می کرد، به تامین کننده های جدید نیاز داشت و روسیه را جایگزین خوبی دانست. ما یک تامین کننده جدید انتخاب خواهیم کرد. و روسیه قابل اعتمادترین کشور است.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر