افزایش قیمت نفت، رشد ارزش سهام و افت دلار

ارزش سهام و نفت در بازارهای جهانی امروز با رشد همراه شد،‌ در عین حال ارزش دلار مانند روزهای اخیر تضعیف شده است.
کد خبر : ۱۱۹۴۷۵
بر بایدن

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه معاملات آتی ای - مینی برای اس اند پی ۵۰۰ بیش از ۱.۵ درصد جهش یافت، در حالی که معاملات آتی نزداک با بیش از دو درصد افزایش نشان می دهد که این یک آغاز مثبت برای بازارهای ایالات متحده است. ام اس سی آی گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن  با ۱.۳ درصد جهش به ۶۱۳.۹۵ واحد رسید که بالاترین میزان از ژانویه ۲۰۱۸ است. این هفته ۶.۲ درصد صعود کرده بود تا بهترین عملکرد هفتگی خود را از اوایل ماه ژوئن به ثبت برساند.


در حالی که توجه زیادی به ترامپ در مقابل بایدن شده بود، بازارها  به کنگره نامنسجم (احتمالاً) واکنش نشان دادند، این بدان معناست که اطمینان بیشتری به پایین آمدن نرخ بهره در بلند مدت خواهد شد. اکنون بهترین فرصت ها در بخش هایی از بازارهای نوظهور، به ویژه چین و شمال آسیا وجود دارد.


سهام چین با شاخص تراشه آبی با امید بهبود روابط تجاری چین و ایالات متحده با حضور بایدن، یک درصد افزایش یافت. ژاپن با دو درصد افزایش، شاخص های اصلی استرالیا، هنگ کنگ  و کره جنوبی هرکدام ۱.۷ درصد رشد کردند.


به گفته یک تحلیل گر، ارزش سهام در هفته گذشته با افزایش ۷.۳ درصدی اس اند پی ۵۰۰ بهترین سود را در هفته انتخابات از سال ۱۹۳۲ به ثبت رساند. قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران پیروزی بایدن را تشویق کردند، و نگرانی ها در مورد تقاضای کم مصرف را در میان افزایش موارد ابتلای ویروس جهانی کرونا کنار گذاشتند.


همچنین قیمت نفت خام برنت یک دلار به ۴۰ دلار و ۴۸ سنت اضافه شد. تحلیل گران هشدار دادند که ممکن است اوضاع سخت تر شود زیرا سرمایه گذاران بر توانایی بایدن در گسترش محرک مالی و اقدامات برای کاهش گسترش COVID-۱۹ تمرکز می کنند.


هفته گذشته ایالات متحده با رکورد تعداد جدیدی از ابتلاهای ویروس کرونا همراه بود، در حالی که تعداد کل موارد ابتلا نزدیک به ۱۰ میلیون نفر بود. تحلیل گران گفتند: با وجود دولت نامنسجم، هنوز طرح محرک مالی امکان پذیر است، اگرچه احتمال بسته بزرگتر، کمتر است. این مرکز توجه فدرال رزرو ایالات متحده را بر انجام کارهای بیشتر جهت تقویت بزرگترین اقتصاد جهان قرار می دهد.


در نتیجه، دلار در روزهای اخیر ضعیف شده است در حالی که پروکسی های رشد مانند دلار استرالیا با ریاست جمهوری بایدن افزایش یافته اند. دلار پس از افت ۱.۳ درصدی هفته گذشته، در برابر ین ژاپن در ۱۰۳.۳۱ ثابت بود.


تمرکز سرمایه گذاران در این هفته با آغاز مذاکرات تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا در اجلاس اتحادیه اروپا در ۱۵ نوامبر، بر استرلینگ و یورو نیز خواهد بود. در اواخر روز، اقتصاددان ارشد بانک انگلیس در مورد "تاثیر اقتصادی ویروس کرونا و پیامدهای طولانی مدت آن برای انگلیس" سخنرانی خواهد کرد. یورو که هفته گذشته ۱.۹ درصد صعود کرده بود، روز دوشنبه در ۱.۱۸۸۷ دلار افزایش یافت. استرلینگ تا ۱.۳۱۸۳ دلار افزایش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر