صدرنشینی یوان چین

یوان چین بهترین هفته از سال ۲۰۱۷ را پس از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشت.
کد خبر : ۱۱۹۴۸۴
یوآن

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، یوان با ضعف دلار پس از پیروزی جو بایدن در ریاست جمهوری ایالات متحده، روند رشد اخیر خود را ادامه داد. یوان در ساعت ۱۲:۱۴ بعد از ظهر در هنگ کنگ با افزایش ۰.۴ درصد به ۶.۵۶۴۹ در هر دلار رسید.


به دنبال افزایش ۱.۶ درصدی هفته گذشته که بیشترین میزان از ژانویه ۲۰۱۷ بود. از ابتدای ژوئن با بازگشت اقتصاد چین، این ارز دچار اشکال شده است، بازده جذاب اوراق قرضه وجوه خارج از کشور را جلب کرد و سرمایه گذاران روابط پایدارتر با ایالات متحده را در صورت ریاست جمهوری بایدن پیش بینی کردند.


با وجود نتیجه گیری انتخابات، احتمالاً سرمایه گذاران روی گزارش های اقتصادی چین و همچنین سیگنال های دریافتی از بانک مردمی چین تمرکز خواهند کرد. در صورت عدم تلاش برای مهار قدرت ارز، دارایی های کشور همچنان جذاب خواهند بود. بر اساس اطلاعات بلومبرگ، سرمایه گذاران خارجی از اواسط روز ۱۸.۴ میلیارد یوان (۲.۸ میلیارد دلار) سهام چین را از طریق لینک های مبادله خریداری کردند. این سرعت دومین خرید بزرگ یک روزه ثبت شده است.


بدهی ۱۰ ساله دولت چین ۳.۲ درصد در مقابل ۰.۸ درصد برای خزانه داری بازده دارد، در حالی که انتظار می رود بهبود صادرات و مصرف ادامه یابد زیرا این کشور تا حد زیادی از بیماری همه گیر عاری شده است.


یک استراتژیست در سنگاپور گفت: تا زمانی که ضعف دلار ادامه یابد، ارزش یوان تنها می تواند کند شود اما معکوس نمی شود. ما ممکن است به بازار برای حرکت یک طرفه یوان و آرامش بیشتر در مورد خروج سرمایه هشدار دهیم.


تاکنون هیچ علامتی وجود نداشته است که بخواهد این سرعت را متوقف کنند. چین از ۵ سال پیش که دچار کاهش شوک شده، با سریعترین سرعت یوان را کنترل می کند و باعث کاهش محدودیت پول در خارج از کشور می شود و حرف بیشتری به بانک ها برای نرخ مرجع دارد.


یوان با ۰.۴ درصد افزایش به ۶.۵۹۴۷ در هر دلار رسید. روز دوشنبه بانک مرکزی چین تنظیم یوان روزانه خود را کمی شدیدتر از حد انتظار اعلام کرد، اولین باری که از ۲۳ اکتبر این کار را انجام داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر