گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

رشد شاخص «سهام» در آخرین روز کاری هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۹۱۱۹ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۹ واحدی به رقم ۱۵ هزار و ۵۹۴ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۵۶۷
شاخص بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و یکم آبان ماه ۹۹)،  بر خلاف روزهای گذشته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۳۸۵ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۳۱۹ هزار و ۳۳۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۶ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد، عدد ۳۶۴ هزار و ۹۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۰ واحدی به رقم ۲۳۹ هزار و ۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۴۹۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۱۶۳ واحد افزایش به رقم ۸۳۷ هزار و ۶۰۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۲۶۰۷ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، کگل، فولاد، کچاد، پارس، خودرو و حکشتی با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، شیران، انرژی۳، بورس، تاصیکو و  وبصادر،  تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ هزار و ۷۸۱ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۳۵ هزار و ۲۶۷ نوبت معامله و به ارزش ۸۶ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کاما (باما) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای  غپینو، خزر، کساوه، پکویر، برکت، ثبهساز  بود. همچنین نماد معاملاتی قنیشا (قند نیشابور) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای  ورنا، وساپا، انرژی۳، قثابت، فنورد، شیران بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، خگستر، وبصادر، شبندر، فولاد، سیتا، خساپا و شتران به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، فملی، اخابر، کاما و ولپارس  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، ثشاهد، کسعدی، لپارس، کحافظ، وساپا و وتوس ، بیشترین حجم عرضه را داشتند.


امروز بیشترین بازدهی متعلق به گروه: مخابرات/ اطلاعات و ارتباطات و کمترین بازدهی متعلق به گروه: حمل و نقل آبی/ منسوجات بود.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، با رشد شاخصهای صنعت همراه شد. به گونه ای که شاخص صنایع حمل و نقل، فنی مهندسی، رادیویی، لاستیک، رایانه و اطلاعات و ارتباطات با روند صعودی و شاخص صنعت قند و شکر با کاهش مواجه شد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر