21 آبان 1399 - 14:25

نقش ویژه بانک پارسیان در طرح انتقال آب خلیج فارس

مدیرعامل پروژه تامین و انتقال آب خلیج فارس از نقش شبکه‌ی بانکی به ویژه بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه تقدیر کرد.
کد خبر : ۱۱۹۵۶۸
بانک پارسیان

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، در مراسم بهره‌برداری از مرحله‌ی نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری که روز پنجشنبه پانزدهم آبان‌ماه و در حضور رییس جمهور و وزرای نیرو و صمت و نیز مدیرعامل پروژه تامین و انتقال آب خلیج فارس و به صورت مجازی برگزار شد ، یاری مدیر عامل این پروژه از نقش شبکه‌ی بانکی به ویژه بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه تقدیر کرد.


مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج‌فارس در مراسم بهره برداری از این طرح درباره تامین مالی پروژه گفت: این طرح بزرگ ملی با حمایت دولت و مشارکت بانک‌ها و آورده نقدی سهامداران به شرح زیر تامین منابع شده است: از طریق منابع ارزی صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن و کنسرسیوم بانکی با مسئولیت بانک تجارت و منابع ارزی بانک ایران و اروپا با عاملیت بانک پارسیان تاکنون ۳۰۰ میلیون یورو در این بخش هزینه شده است. تسهیلات ریالی دریافتی از کنسرسیوم ۹ بانک دولتی ۱۲۰۰ میلیارد تومان و تسهیلات ریالی بانک سپه، به‌عنوان سهامدار طرح از طریق شرکت‌های معدنی با مشارکت کنسرسیوم بانکی ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. جمع آورده سهامداران تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان بوده و جمع هزینه‌ها در قطعه‌ای که امروز به افتتاح می‌رسد نیز ۱۶۳ هزار میلیارد تومان است.


این مقام مسئول در پایان گفت: این طرح عظیم انتقال آب با مشارکت گسترده مهندسان، مشاوران و پیمانکاران داخلی و ۱۹۴ شرکت سازنده داخلی از ۱۵ استان کشور، پس از تلاش چندساله به بار نشست و میانگین اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه ۱۶ هزار نفر است و در زمان بهره‌برداری قطعه‌ای که افتتاح خواهد شد، ۱۲ هزار نفر مشغول کار خواهند شد.


گفتنی است پارسیان با حمایت از تامین مالی و سندیکایی پروژه از طریق کانون و شورای مشترک بانک‌ها، تضمین تسهیلات بخشی از تامین مالی پروژه به مقدار ۳۸ میلیون یورو و اعطای تسهیلات موردی تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال  در حمایت از این پروژه بزرگ را عهده دار شده و در عملیاتی شدن آن نقش موثری ایفا نمود.


بانک پارسیان با توجه بر اینکه تامین آب، همیشه یکی از موضوعات و چالش‌های اساسی کشور بوده و خواهد بود، تلاش کرده به موازات افزایش و تشدید خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی؛ در طرح‌های تامین آب در سه بخش «آشامیدنی، کشاورزی و صنعت»، حضور فعالی داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر